3489
Sök

Svenska lastbilschaufföer - snart utdött yrke!

Skaune
4 april 2011
Molle_S60 skrev:
Polestar skrev:
Molle_S60 skrev:
Läste rubriken snabbt och blev lite hoppfull, trodde för en stund att vi äntligen skulle slippa dessa lastbilar på vägarna. Men det var värre än så..

skojjar du eller? tror du lastbilarna kör tomma på vägarna för att ta upp plats eller? Det mesta du ser runt omkring dig har antagligen kommit en bit på vägen med lastbil! tåg kommer inte fram överallt, kan inte ge samma smidighet som en lastbil!

Tycker svenska chaufförer ska ta tjänstledigt i 2 veckor så kan vi ju se hur samhället förfaller dag för dag, för oavsett åsikt om lastbilar, så finns de där för att vi ska kunna leva som vi gör idag, för jag har då inte sett nån häst o vagn lämna dagligvaror på ica maxi! nepp, de gör lastbilar!

/F.d Chaufför

Dom få som är läskunniga (kan följa skyltning mm), kan uppföra sig i trafiken (inte kasta sig ut framför en bil i motorvägsfart så man nästan får tvärnita), och som lovar att öva mycket på halkkörning är inget problem för mig. Det är resterande 85% som gör mig helt jävla vansinnig dagligen när jag kör till och från jobbet.

så du hävdar att 85% av chaufförskåren inte är läskunninga eller odugliga i trafiken? kan till viss del hålla med om att vissa länders chaufförer är överrepresenterade i vansinnes omkörningar etc, men de e minsann inget fel på den svenska chaufförskåren!

329 Inlägg
4 april 2011
Jo, det är det absolut. Det var en överdrift med 85%, men väldigt många är det. Även svenskar. Åk med mig en vecka så ska jag visa dig flera exempel.

Tycker att yrkeschaufförer med såpass stora och fordon som lätt kan orsaka svåra skador borde uppföra sig bättre! Är en katastrof som det är idag.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
Molle_S60 skrev:
Jo, det är det absolut. Det var en överdrift med 85%, men väldigt många är det. Även svenskar. Åk med mig en vecka så ska jag visa dig flera exempel.

Tycker att yrkeschaufförer med såpass stora och fordon som lätt kan orsaka svåra skador borde uppföra sig bättre! Är en katastrof som det är idag.

O ja! Antalet idioter bakom ratten ökar! Både i stora o små bilar! O bara för det är svensk skylt på bilen betyder inte att chauffören är det... 
Tycker bara synd om unga killar vars dröm kommer visa sig vara livs största misstag...

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
4 april 2011
Störta problem är att Svensk folk våga inte säga någonting, de skulle behöva ta lite lärdom från Frankrike då är dom inte rädd skrika (protesterar)för att behålla sitt och det funkar.wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 067 Inlägg
28 april 2011
Öståkarna har ju helt olika villkor när det gäller drivmedel osv.. De beställer sina bilar med komponenter omflyttade så de kan mörscha på bränsletankar i raodtrain storlek under bilarna..  Vissa har flera tankar och skyfflar mellan med tryckluft å annat jox.. 

OM du ska handla dieseln för 6kr + skatter i Sverige och konkurrenter kör för 2.5 + mindre skatter så blire som det blir.

Sedan när soppan börjar sina tar de ju en körning hem och bunkrar..   

Hamna bakom en östbil på vägen..  Man ser nästan tjäran drypa från kupéfiltret.. neutral

Sök