2490
Sök

Mazda 323F 92a dör efter ca 2-3 sekunder

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
Tjena.
Mazdan tvär dör hur mycket jag än gasar eller inte gasar efter start.
Har haft ur lmm o den värkar vara okej, ( Tråden va hel )
Kollat soppa pump relä med. Men sen kom jag på att bränslepumpen kanske har gett sig, Dock så har den aldrig väsnats innan heller då jag upptäckte att den inte hörs. Hur skall jag vara säker på att pumpen e kass.
När pumpen är kass så är den stendöd eller finns det mellan läge med ? Att den tex sprutar soppa men inte tillräckligt för den e klen ? Har även kollat alla slangar/vaccum med mera. Allt är ok. Alla säkringar med.
Tändsystem e bytt, olja, luftfilter, soppa filter , även det lilla filtret som sitter på bensin pumpen! Kollat med så tändning är rätt ställd!
Motorn i sig är en 1.8 Doch.
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (29 mars 2009)

C H E V R O L E T <3

5 042 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
No one ?

C H E V R O L E T <3

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
30 mars 2009
spelar ingen roll om tråden är hel, blir det likadant om du tar bort kontakten till lmm eller? isåfall är det roligen den..

5 042 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
tal0n skrev:
spelar ingen roll om tråden är hel, blir det likadant om du tar bort kontakten till lmm eller? isåfall är det roligen den..

JAsså okeej! Hade ingen aning smile Jaa bilen beter sig likadant även om den inte är inkopplad!

C H E V R O L E T <3

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
31 mars 2009
ja då är det med stor säkerhet den som det är fel på.. fixa en ny och prova, med koppla bort batteriet ca 30 min så att felkoden som du förmodligen har fått nollas.. detta ska du alltså göra innan du provar igen,.
mvh

97 Inlägg
8 april 2009
Det är antagligen startspärren om du har en sån på din bil?

5 Inlägg
30 april 2011
Hur gick det, var det lmm det var fel på?

Sitter väl normalt ingen startspärr på dessa bilar.

1 517 Inlägg
30 april 2011
Kan vara sladden från insuget som hoppat av då det går starta men dör direkt igen.

&#9602; &#9603; &#9605; &#9606; &#9607; &#9609; 100%

5 Inlägg
30 april 2011
Hmm ja vi bytte lmm och den vi har problem med fungerar om kontakten till den är urdragen men inte med den i vare sig med original eller den nya som fungerar i reservdelsbilen.

Inga kablar som vi sett har hoppat ur.

Sök