2618
Sök

Inför: 30 april 2011 Test&Tune Linde Raceway ,Lindesberg

114 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
#81
spackel självklart ska du vara med!  ta och anmäl dig PRONTO =P

///BMW 325 Turbo///
När Holset talar ,lyssnar man!

63 Inlägg
27 april 2011
#82
HEhe jo är faktist sugen på det smile. Förresten kunde inte öppna länken sad måste man ha nåt speciellt för att öppna länken eller?

114 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
#83
gå in på www.shra.nu sen klickar du på  30april Test´n´tune  sen har du inbjudan och anmälan där

///BMW 325 Turbo///
När Holset talar ,lyssnar man!

114 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
#84
Inbjudan, information och regler
Test”n”Tune,  Lindesberg 30 april 2011
Arrangör:
SHRA Lindesberg.
Tävlingens art:
Lokal Dragracing-tävling som är öppen för alla förare med för året giltig licens, samt att prova-på-licens kan lösas på platsen. Inbjudna fordon i följande klasser:
1.    Framhjulsdrivet
2.    Bakhjulsdrivet
3.    4-hjulsdrivet
4.    V8
5.    Junior Dragster
6.    Motorcyklar test and tune
Regler hänvisas till www.sbf.se och www.svemo.se .
Tävlingen körs över 1/8 mile, 201,17 meter, tidtagningen mäter med 4 decimalers noggrannhet på tiden.
Tävlingen anordnas i full överenskommelse med FIA, SBF, UEM, och SVEMO´s internationella tävlingsbestämmelser. Tidkort hämtas vid tidkortsboxen.
Tävlingsledning:
Tävlingsledare:
Domarordförande:
Faktadomare:
Teknisk chef:
Säkerhetschef:
Depåchef och upplining:
Frammatningschef:
Tävlingssekreterare:
Banpreparering/Sanering
Miljöansvarig:
Starter:
Tidtagning:    Marie Selander
Tuomo Haukirauma
Håkan Molin
Lennart Holm
Jörgen Arkanius
Birger Schöldström
Mikael Svensson
Eva Holm
Michael Blomberg
Willy Lundberg
Håkan Molin
Time Tree


Deltagande fordon
SBF:s ET-reglemente tillämpas för deltagande bilar i klass 1-4.
Junior Dragster enligt klassregler, MC enligt Svemos säkerhetsregler.
Hjälm, handskar samt heltäckande klädsel obligatorisk för samtliga förare.
Preliminärt tidsschema:
08.00 – 13,00      : Anmälan öppen
08.00 – 13.00      : Besiktning öppen
09.15        : Möte på plattan för licensuppkörare
09.30        : Licensuppkörare första rundan ut.
10.00 – 10.30    : Licensuppkörare andra rundan
10.30        : Förarmöte på startplattan
10.45 – 16.00       : Klassvis kvalificering och testkörning för samtliga fordon.
16.00 – 19.00      : Eliminering
Begränsning av deltagare
Antal startande är begränsat till 60 fordon.
Anmälan och säkerhetsbesiktning
Anmälan sker via mail till testtune.2011@gmail.com.
Anmälningsavgift 300:-per deltagare, 200 för junior.
Efteranmälan kan göras i mån av plats mot förhöjd avgift.
Anmälan och besiktning sker vid SHRA Lindesbergs klubblokal, Curlinggatan 1
Ansvar
Den som deltar i tävling gör detta på eget ansvar och på egen risk. FIA, SBF, UEM, SVEMO och arrangör eller funktionär kan således inte göras ansvarig för person/sakskador som under tävling drabbar deltagare.
Tävlingsdeltagare och funktionärer har genom sin anmälan att delta i tävlingen samtyckt till att vederbörandes personuppgifter registreras i tävlingsarrangörens dataregister samt att arrangören inom ramen för sin verksamhet oavsett mediaform offentliggör namnuppgifter.

Anslag
Resultatlistan anslås på anslagstavlan i depån vid tidkorts-automaten och är att betrakta som fastställd 30 min efter att den undertecknats och anslagits.

Miljö och säkerhet
Varje förare ansvarar för sin depåplats. Den skall lämnas städad.
SHRA Lindesberg har en miljö- och avfallshanteringsplan för alla sina evenemang.
Vi värnar om god miljö. Därför skall oljespill omedelbart saneras. Saneringsmedel finns vid miljöcontainern. Om detta inte räcker till, ta kontakt med funktionär som då tillkallar miljöansvarig. All överbliven olja skall lämnas i miljöcontainern
Var också medvetna om och uppmärksamma på att lastbilar till och från industrier kan komma att passera tävlingsområdet under tävlingen.
Undvik att köra på gräsmattorna vid fastigheterna, tänk på att vi lånar deras mark för att överhuvudtaget ha en depå.
Banslut
I banslutet finns personal som visar var ni skall köra. Normalt sett har höger bana förkörsrätt men håll koll på funktionärs anvisningar.
Retur
Högsta tillåtna hastighet i depån är 10 km/h, gångfart.
Avlysning av tävling
i samråd med domare/kontrollant. Om avlysning beslutats meddelas detta på hemsidan senast 24 timmar före besiktningens början på www.shra.nu
Vid regn i en sådan omfattning att organisationskommittén bedömer att vidare körning utgör en säkerhetsrisk äger arrangören rätt att avlysa körningen eller delar av den. I sådant fall  behåller arrangören anmälningsavgiften.
Depå
I hela depån råder gånghastighetsfart då många människor och även privatfordon finns där. Rökning ej tillåten vid bränslehantering. Lustgasflaskor får ej värmas med öppen låga.
.
Övrigt
Ni kan hjälpa oss genom att snabbt och säkert ta er av banan i banslutet, så att nästa par kan släppas på.
Misstänker ni problem med ert fordon, slå av motorn och gå ut till bankanten så fort som möjligt. Dels kan vi minimera en eventuell sanering på detta sätt och dessutom ser även vi som är på plattan att ni inte kommer att ta er av banan för egen maskin, och kan därmed hejda upp frammatningen på ett tidigt stadium.
Välkomna till en trevlig lördag på banan!
Organisationskommittén, SHRA Lindesberg

///BMW 325 Turbo///
När Holset talar ,lyssnar man!

58 Inlägg
28 april 2011
#85
kom och kika eller kör skiten ur bilen, preppad bana och vädret blir kanon smile
btw: jonte är du redo?


Livsnjutare
1 707 Inlägg
29 april 2011
#86
Skiter sig för våran del, bilen är inte mappad än..

Är garanterat med nästa gång!

Tänkte kolla elemineringen, men hur många junior dragster kommer köra?
Ni hade gärna fått skippa den klassen :p

275 Inlägg
29 april 2011
#87
HereComesTrouble skrev:
Skiter sig för våran del, bilen är inte mappad än..

Är garanterat med nästa gång!

Tänkte kolla elemineringen, men hur många junior dragster kommer köra?
Ni hade gärna fått skippa den klassen :p

satans synd. ja kom och kolla de tycker ja. för hoppningsvis ingen men linde har ju många grässklippare så antagligen en del.

275 Inlägg
29 april 2011
#88
packad och redo för avfärd smile

74 Inlägg
30 april 2011
#89
Nu kör vi! Ser ut att bli en strålande dag i Lindesberg!

Skam den som ger sig!

275 Inlägg
30 april 2011
#90
aerojonas skrev:
Nu kör vi! Ser ut att bli en strålande dag i Lindesberg!

yes underbart. bilen står packad och klar på tomgång utanför.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
30 april 2011
#91
DickenSpielBurg skrev:
aerojonas skrev:
Nu kör vi! Ser ut att bli en strålande dag i Lindesberg!

yes underbart. bilen står packad och klar på tomgång utanför.

Inte alls så man blir avundsjuk hmm

Lycka till idag alla glada :p

Livsnjutare
1 707 Inlägg
30 april 2011
#92
Vi kom dit strax efter 17, stendött..

Vart tog alla vägen? För ni körde väl?

Några resultat?

58 Inlägg
1 maj 2011
#93
HereComesTrouble skrev:
Vi kom dit strax efter 17, stendött..

Vart tog alla vägen? För ni körde väl?

Några resultat?

jag röck av två bultar till bakaxeln runt 4 så då åkte jag hem iaf, men slog iaf personbästa även fast bilen gick som en påse skit, blev 7,36 @ 160km/h.  soppa eller dickenspielburg körde av en drivaxel. ärtan körde 5 sek nånting 150 kmh han fick inte fäste. men 1,1sek i 60 fötter:)
inte långt kvar till nästa, då är det "tävling", då måste du vara redo!


74 Inlägg
1 maj 2011
#94
Riktigt trevligt arangemang. Var grymt fäste första 100m iaf wink Sen vart det halt..
Synd det tog sådan satans tid på morgonen bara med allt. Vet inte vad de sysslade med? Men sen på eftermiddagen kunde man ju åka hur mycket som helst ist, så gick väll på ett ut:)

Gav mersmak iaf!

Skam den som ger sig!

Livsnjutare
1 707 Inlägg
1 maj 2011
#95
bmw545tic skrev:
HereComesTrouble skrev:
Vi kom dit strax efter 17, stendött..

Vart tog alla vägen? För ni körde väl?

Några resultat?

jag röck av två bultar till bakaxeln runt 4 så då åkte jag hem iaf, men slog iaf personbästa även fast bilen gick som en påse skit, blev 7,36 @ 160km/h.  soppa eller dickenspielburg körde av en drivaxel. ärtan körde 5 sek nånting 150 kmh han fick inte fäste. men 1,1sek i 60 fötter:)
inte långt kvar till nästa, då är det "tävling", då måste du vara redo!

Härligt, låter som det var lyckat :p

När är nästa? Och är det samma klassindelning då?

58 Inlägg
1 maj 2011
#96
HereComesTrouble skrev:
bmw545tic skrev:
HereComesTrouble skrev:
Vi kom dit strax efter 17, stendött..

Vart tog alla vägen? För ni körde väl?

Några resultat?

jag röck av två bultar till bakaxeln runt 4 så då åkte jag hem iaf, men slog iaf personbästa även fast bilen gick som en påse skit, blev 7,36 @ 160km/h.  soppa eller dickenspielburg körde av en drivaxel. ärtan körde 5 sek nånting 150 kmh han fick inte fäste. men 1,1sek i 60 fötter:)
inte långt kvar till nästa, då är det "tävling", då måste du vara redo!

Härligt, låter som det var lyckat :p

När är nästa? Och är det samma klassindelning då?

http://www.shra.nu/home.html



Sök