Problem med takluckan i en bmw e36 320i

Styggie
28 juli 2009 · 10 Inlägg

Hej, köpte ny bil igår.. men några mindre el fel (hoppas jag)
saken är den att takluckan inte öppnas men "taklucksmotorn" går.. så det låter som att den öppnas sig men det händer ingenting..

http://www.garaget.org/video/5jss0c3xlari

Mvh Styggie

Senast redigerat av Styggie (28 juli 2009)

BMW e91 (2006)
PSYKOPAT
31 juli 2009 · 1 Inlägg

om de är ok för trådskaparen så lånar jag tråden lite här.

Bmw 318is e36
har ungefär samma fel på min taklucka den funkar fin fint uppåt men när man ska köra den bakåt så kommer den bra ca 5-10cm bak sen stannar den. Har precis köp bilen också.

Tacksam för svar.

Mvh Psykopat .

Gison
10 oktober 2010 · 39 Inlägg

precis samma för mig, takluckan går att vinkla frammåt men när jag ska köra den bakåt går den bara några centimeter sen stannar den. Den fungerade dan innan så blev lite fundersam, Sen körde jag lite och vips gick den att öppna igen yikes

BMW 318is (1992)
FJohnsson
12 oktober 2010 · 16 Inlägg

till styggie
antingen har luckan bara fastnat el så kan en rem/kedja som flyttar lycka fastna/gått av...väldigt svårt att avgöra...

till er andra, när ni skriver att den stannar stannar luckan och motorn fortsätter eller stannar allt??

Gison
13 oktober 2010 · 39 Inlägg

FJohnsson skrev:
till styggie
antingen har luckan bara fastnat el så kan en rem/kedja som flyttar lycka fastna/gått av...väldigt svårt att avgöra...

till er andra, när ni skriver att den stannar stannar luckan och motorn fortsätter eller stannar allt??

'
För mig stannar allt. hmm

BMW 318is (1992)
FJohnsson
13 oktober 2010 · 16 Inlägg

Kan vara så "enkelt" som att det är lite glappkontakt någonstans...kan också vara så att det e fel på någon givare som indikerar att luckan e framme där den ska...

för din del låter det som att det är glapp någonstans eftersom den funkar lite då och då...

Gison
14 oktober 2010 · 39 Inlägg

FJohnsson skrev:
Kan vara så "enkelt" som att det är lite glappkontakt någonstans...kan också vara så att det e fel på någon givare som indikerar att luckan e framme där den ska...

för din del låter det som att det är glapp någonstans eftersom den funkar lite då och då...

Måste ju nästan vara något sånt eftersom den går att he fram igen. hade det vart något som var av tycker man inte de hade gått att he fram den igen

BMW 318is (1992)
Richardloord
22 april 2011 · 111 Inlägg

har bytt motor , och finns har samma problem. försöker ställa in motorn men det känns som att det finns olika motorer? En för tilt och en för utan. för min kan bara gå bak , och går jag fram så går den förbi i tilt läge. den lixom låser inte när den är plan utan bara tiltar automatiskt. SÅ ska det väll inte vara ?mvh

Bmw turbo.
BMW 325 T "DRFT" (1993)
Gison
1 maj 2011 · 39 Inlägg

Loordan skrev:
har bytt motor , och finns har samma problem. försöker ställa in motorn men det känns som att det finns olika motorer? En för tilt och en för utan. för min kan bara gå bak , och går jag fram så går den förbi i tilt läge. den lixom låser inte när den är plan utan bara tiltar automatiskt. SÅ ska det väll inte vara ?mvh

När du öppnar luckan och vill he fram den igen så ska det bara vara att hålla in frammåt knappen, när luckan har åkt fram så den är stängd ska motorn stanna, vill du tilta den måste man trycka igen:)

BMW 318is (1992)
FJohnsson
4 maj 2011 · 16 Inlägg

Loordan skrev:
har bytt motor , och finns har samma problem. försöker ställa in motorn men det känns som att det finns olika motorer? En för tilt och en för utan. för min kan bara gå bak , och går jag fram så går den förbi i tilt läge. den lixom låser inte när den är plan utan bara tiltar automatiskt. SÅ ska det väll inte vara ?mvh

låter som att givaren som ska indikera att luckan är stängd inte fungerar...kan dock inte svara på om den är inbyggd i motorn eller om den är extern, har taklucka på min också men aldrig behövt ha isär den wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang