3164
Sök

Hittar inte en "komplett" komplett sotningssats V40 T4

243 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
Hallå, har ett irriterade problem med att hitta rätt sotningssats till min V40 T4
eller ja är inte så svårt egentligen att hitta dom men alla dom satser jag hittat så felar de en packbox vilket är rätt irriterande, har kollat på skruvat, mekonomen och lite andra ställen på nätet som säljer men har inte just den packboxen som jag måste ha med, volvo har jag inte kollat med ännu men antar att de inte följer med någon sådan packbox med i satsen heller.

Själva packboxen ska sitta på högersidan framifrån sätt på insugssidan och är helgjuten eller vad man ska säga. ska liksom sitta som ett lock längst ut. den packboxen finns inte med i dom sotningssatser jag hittat som ska vara till min bil. dock hittade jag en sats men vad sidan hette kommer jag inte ihåg :S jobbigt nog
så får ta hjälp av er.

någon som vet vart man kan köpa en "Komplett" komplett sotningssats till bilen min.?!?!?
P:S Vill ha en ny packbox och inte en beg.....

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089

Överladdad!
530 Inlägg
3 maj 2011
Köp bara den på volvo då?

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

243 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
om vi säger så här, far va in och skulle köpa en hållare till uttaget som man kopplar på ström till belysningen på husvagnen, som sitter på dragkroken alla bilar idag nånstanns där, iaf lätt åtkomligt.
och på hans bil så satten typ under bakom kofångaren...och de gick inte att köpa en sån hållare eller hållare plus uttag utan man va tvungen att köpa hela dragkrokssatsen osv för att få de med yikes.
så vet inte om de bara går att köpa denna packbox löst? hmm vet inte heller om den finns med i en sats heller ska iaf in och höra fast vet nog att den inte är med, men värt ett försök.
vet att de känns lite dumt att lägga upp denna tråd men kan inte hitta hmm

Överladdad!
530 Inlägg
3 maj 2011
Är de pluggen i änden på kamaxeln du skall ha?

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

Rejsa ?
2 959 Inlägg
4 maj 2011
V40Lundberg skrev:
om vi säger så här, far va in och skulle köpa en hållare till uttaget som man kopplar på ström till belysningen på husvagnen, som sitter på dragkroken alla bilar idag nånstanns där, iaf lätt åtkomligt.
och på hans bil så satten typ under bakom kofångaren...och de gick inte att köpa en sån hållare eller hållare plus uttag utan man va tvungen att köpa hela dragkrokssatsen osv för att få de med yikes.
så vet inte om de bara går att köpa denna packbox löst? hmm vet inte heller om den finns med i en sats heller ska iaf in och höra fast vet nog att den inte är med, men värt ett försök.
vet att de känns lite dumt att lägga upp denna tråd men kan inte hitta hmm

Husvagnskontakter och packboxar till motorn lite olika saker...
Gå in och köp tätlocket till kamaxlen bara, det finns på Volvo.
Svårare än så är det inte.
Senast redigerat av Busgrabb (4 maj 2011)

Autotech

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 maj 2011
täcklocket behövs inte om du monterar en likadan packbox som sitter på avgaskammen = problem solved.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

243 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
Ja men kontakten till husvagnen va som ett ex. suck......
menar på att de ev. är samma förutsättningar så med att man måste köpa en hel sats.....
T: okej så man kan alltså skrota locket?

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 maj 2011
V40Lundberg skrev:
T: okej så man kan alltså skrota locket?

återanvänd eller montera packbox

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök