2555
Sök

Blazer 1977 Tomgång ?

Sir skrotnisse
191 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
bil fan har börjat fått för sig att gå på runt 2000 varv i tomgång och vara skit tjurig på morgonen när jag startar han ? har packat om fuggen som är en QJ fattar inte riktigt vad felet är ? nån som kan lite mer smile

2 Inlägg
5 maj 2011
Varvet sk ligga på ca 800 v/min. Eller byt till en Edelbrockförgasare cm 600 funkar skit bra tongue 1405 tor jag det ska vara artikel nummret big_smile

Sir skrotnisse
191 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
nej i helvete heller tongue QJ förgasare är så när en insprutning man kan komma det är ju utan tvekan dom bästa fuggarna till orginal maskiner smile dock hitta jag problemet det va en sketen vacum punkt som hade släppt fixa det dock så behövs jag få lite hjälp med att hitta varför han inte går på alla cylindrar nu han hostar på en av cyllarna ? nån som har en ide ?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
6 maj 2011
Bytt tändstift, kablar, fördelarlock och rotor på länge?

Förgasare? Huff... Tbi is da shit wink

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sir skrotnisse
191 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
har bytt tändmodul och tändspole iallafall har dock haft lite svårt att få tändningen i kanon inställt ? har du nån bra ide smile

Offroad Racing
3 122 Inlägg
6 maj 2011
Byt då dom andra grejerna oxå om det inte är gjort väldigt nyss.

Vet inte om det är nåt särskilt med att ställa in tändningen, bara se till att tändförställningen är urkopplad.

Sir skrotnisse
191 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
vad är tändförställning ?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
6 maj 2011
Den ställer fram så tändningen blir tidigare när varvtal och gaspådrag ökar. På min med tbi sköts det elektroniskt i datorn men på din tror jag det sitter en liten vacuumklocka på fördelaren.

Sir skrotnisse
191 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
så när jag ställer tändningen ska vacum klockan vara bortkopplad ? med andra ord

Offroad Racing
3 122 Inlägg
Sir skrotnisse
191 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
Super tack då kan ni låsa tråden och ett rock and roll shake till er alla !

Sök