2728
Sök

Hobby trimmad 850 turbo, räcker spridarna ?

3 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
Tjena köpte en 855 t5r för ett tag sen, enligt uppgifter från förra ägaren ska de vara 19t turbo steg 3 chip och 3"med racekat så min fråga är om orginalspridarna (oranga) verkligen pallar de ?
Bilen går bra utan några problem så sett men skulle den gå renare lr liknande med andra spridare hade de ju vatt värt att slänga dit ett par andra smile

Tacksam för svar smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 maj 2011
Spridare är alltid avstämda och det blir ALLTID sämmre av att byta ut dem utan att justera styrdatorn så bilen får rätt mängd bränsle.

tumregel som hamnar en smula i överkant så man har utrymme för knackreglering:  Exempel till en 300 hk 4-cyl motor med 4 st spridare krävs:
(300 x 5,1)/(4 x 0,8)= 478 ccm /min.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

546 Inlägg
5 maj 2011
19T och steg3 funkar inte så bra ihop bara så du vet

8 251 Inlägg
6 maj 2011
En vettig kombination av större spridare och lmm-hus skulle göra gott. Ger dels lite säkerhet och dels så får man ut lite mer effekt.

3 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
Gott med snabba svar smile så tekniskt sett skulle de funka att köra med dessa spridarna om man är "nöjd" med prestanda ? smile Nåt förslag på ett par bra spridare om jag skulle få ett ryck ?smile angående lmm så är det 3" som gäller eller ?smile

8 251 Inlägg
7 maj 2011
Original spridare funkar skapligt, men är inte den bästa lösningen om vi säger så då. Spridare och lmm-hus lär ju matchas mot varann. Det finns flera varianter på lmm-hus och spridare. Det går ju med vita eller ljusblå och ett 68mm hus eller S60R och ett 72mm (3") hus.

Att bara gå efter färgen på spridarna är ju osäkert då varje färg finns i flera varianter. Men vita hittas enklast på S/V/C70 T5 medans ljusblå sitter på S60/V70N T5

3 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
Okej. Då vet jag vad jag ska söka efter. För de känns som om de skulle bli en bättre gång  i maskinen om man skulle byta smile

Tackar för svaren smile

Sök