3504
Sök

Hjälp med Bränsletryck 940, t3/t4 agg , grönspridare osv..

158 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
Tjenare, sitter här å ber till Volvogudarna här på forumet angående min 945 Ltt

Den är utrustad med
t3/t4 hybrid agg
3"lmm
3"ic+rör
Gröna spridarna (968 (R))
viking chip i båda boxarna

Nu till frågan, vad borde ja ha för Bränsletryck för att få en optimal förbränning?

Ska jag skaffa en Lamdamätare så jag kan justera, ut å åka, justera tills jag ser att det blir optimalt via den?

Sen till en liten annan fråga rörande motorn, funderar på att köpa extraktor grenrör till bilen, på vilket sätt kommer det att påverka bilen? mer effekt? bättre motorgång?

Bomba mig med info

Tack på förhand!

546 Inlägg
3 april 2011
med extraktor grenrör får man väl bättre flöde till turbon?

456 Inlägg
3 april 2011
Spridarna är väl specade vid 3,8 bars tryck om  jag inte missminner mig?
Så det borde väl va en bra utgångspunkt?

growing old is mandatory growing up is optional

312 Inlägg
3 april 2011
Låter som en bra idé att skaffa en bredbandslambda och justera efter den. Då du inte har ett eftermarknads styrsystem så har du inte så stora möjligheter att justera bilen helt optimalt. Men det du kan göra är att ställa in så du har lambda 1 vid tomgång. Sen får du ut å kolla om den går fett eller snålt. Om den går för snålt vid högre laddtryck rekommenderar jag att sänka laddtrycket.

158 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
Okey, köpte en lamdamätare, antar att det ej är samma som bredbandslamda, men den visar iaf om bilen går snålt eller fett.

ska skruva lite med det imorgon så får vi se.

56 Inlägg
7 maj 2011
3,6 bar är arbets trycket på spridarna. Jag kör på ca 3,5-3,6 då visar min bredbandslambda lite fetare en lambda 1, men jag kör inte med vikings chip.

Sök