3068
Sök

Eftersnack: Friday Night Meet 6/5 Jakobsbergs Parkeringsgarage

Audi:ot
183 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Tokken skrev:
Kuffe skrev:
kameramannen skrev:

Kul att du nämner det. Så fort det handlar om att göra upp så är det inte en enda som ställer upp sålänge man inte har en överlägsen bil. Ni kan varva era bilar i garaget och dunka baslåda, men mer än så vågar ni inte visa av era bilar wink

Hur gör man upp då? För det här är väl en vanlig hederlig bilträff?

Allt annat hör väl inte FNM till..

Precis. Därför tycker jag som kameramannen att man kan spara på krutet till andra platser än träffen.

Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines.

MDS Montör
112 Inlägg
8 maj 2011
Kuffe skrev:
b_tech skrev:
va inte där den nu men från förra gången störde jag mig på att "trafiken" står helt still för nån har parkerat smart så ingen kommer förbi och folk står med motorn igång medans dom väntar, blir jävla dålig luft i onödan och sås är faktiskt dyrt nu :p
och dessa avgas smällar vissa gör, va där med polarens son på 9 månader som fick vakna och stå givakt i vagnen antal gånger...

Kan hålla med om att avgassmällarna inte är speciellt charmiga. Däremot förstår jag inte varför vissa tar med ungar och speciellt hundar på träffar och i värsta fall streetrace där det kommer dunkas baslåda, varvas och ibland däckskrikas.

inte för att vara för petig men tänk bara på vad du skriver i textraderna :p

Finraggare
2 381 Inlägg
9 maj 2011
Han skrev "I värsta fall" dvs om vi helt och hållet tappat förståndet och gör något helt utanför vad vi normalt gör smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.

63 Inlägg
9 maj 2011
Kuffe skrev:
b_tech skrev:
va inte där den nu men från förra gången störde jag mig på att "trafiken" står helt still för nån har parkerat smart så ingen kommer förbi och folk står med motorn igång medans dom väntar, blir jävla dålig luft i onödan och sås är faktiskt dyrt nu :p
och dessa avgas smällar vissa gör, va där med polarens son på 9 månader som fick vakna och stå givakt i vagnen antal gånger...

Kan hålla med om att avgassmällarna inte är speciellt charmiga. Däremot förstår jag inte varför vissa tar med ungar och speciellt hundar på träffar och i värsta fall streetrace där det kommer dunkas baslåda, varvas och ibland däckskrikas.

Vissa kanske inte kan hitta hundvakt och vill se race ändå, men då får man stå så hunden inte blir rädd smile
Och på race skulle jag fixa hörsel skydd till min unge, men på en bilträff ska man inte behöva gå med sånt tycker jag !
Vill man imponera med sin stereo finns det billjuds tävlingar tongue

“ Turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”

183 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
b_tech skrev:
Kuffe skrev:
b_tech skrev:

Vissa kanske inte kan hitta hundvakt och vill se race ändå, men då får man stå så hunden inte blir rädd smile
Och på race skulle jag fixa hörsel skydd till min unge, men på en bilträff ska man inte behöva gå med sånt tycker jag !

Men man får ändå ha i åtanke att bilarna på dessa träffar inte är några ljudlösa priusar. Lambon och vissa andra bilars uppstart skrämmer nog livet ur de flesta ungar wink

16 197 Inlägg
9 maj 2011
Tokken skrev:
Kuffe skrev:
kameramannen skrev:

Kul att du nämner det. Så fort det handlar om att göra upp så är det inte en enda som ställer upp sålänge man inte har en överlägsen bil. Ni kan varva era bilar i garaget och dunka baslåda, men mer än så vågar ni inte visa av era bilar wink

Hur gör man upp då? För det här är väl en vanlig hederlig bilträff?

Allt annat hör väl inte FNM till..

tror inte att de finns vanliga träffar längre..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
9 maj 2011
b_tech skrev:
Kuffe skrev:
b_tech skrev:

vill man visa upp sin racebil så finns de raceevents..

själv är ja inte ett dugg intresserad av racebilar.  å ja åker inte på träffar för att skaffa nya polare heller direkt utan åker dit för att dema mina stereobyggen å visa upp de ja byggt.

711 Inlägg
9 maj 2011
Kuffe skrev:
Men man får ändå ha i åtanke att bilarna på dessa träffar inte är några ljudlösa priusar. Lambon och vissa andra bilars uppstart skrämmer nog livet ur de flesta ungar wink

En Lambo går ju fruktansvärt tyst så länge man inte varvar (i alla fall för att vara en ganska ordentlig sportbil), även vid uppstarten, om än det varvas lite extra då för att hosta igång motorn så att säga.
Garaget skapar rätt mycket eko, så jag tycker inte man behöver kompensera att man är liten i byxan eller kanske rent av för att man har bilen på kredit, genom att varva i garaget. Det är inte coolt på något sätt, mest enerverande och dessutom skadligt för de med känslig hörsel, såsom barn/djur eller folk med hörselskador - men dessa kanske inte är välkomna på bilträffar?

Team dBakuten
3 453 Inlägg
9 maj 2011
Får fan nästan elmiavibbar.. Vad har ni "träffen" till?

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

183 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
thelaughingmadman skrev:
Kuffe skrev:

En Lambo går ju fruktansvärt tyst så länge man inte varvar (i alla fall för att vara en ganska ordentlig sportbil), även vid uppstarten, om än det varvas lite extra då för att hosta igång motorn så att säga.
Garaget skapar rätt mycket eko, så jag tycker inte man behöver kompensera att man är liten i byxan eller kanske rent av för att man har bilen på kredit, genom att varva i garaget. Det är inte coolt på något sätt, mest enerverande och dessutom skadligt för de med känslig hörsel, såsom barn/djur eller folk med hörselskador - men dessa kanske inte är välkomna på bilträffar?

Med tanke på att folk dunkat musik från flera bilar samtidigt så högt att garagegolvet vibbrerar (ni som varit med vet att det inte är någon överdrift), ja då borde antingen arrangörerna säga till eller så undviker folk med känslig hörsel att vistas på dessa träffar. Jag personligen tycker att ljudnivån är löjlig men det verkar vara grejen med själva FNM så jag står ut.
På tal om spädbarnet så har ljudnivån varit lika hög innan födseln, inget nytt direkt. Hundfolket förstår jag inte mig på heller som sagt..

16 197 Inlägg
9 maj 2011
Kuffe skrev:
thelaughingmadman skrev:
Kuffe skrev:

Med tanke på att folk dunkat musik från flera bilar samtidigt så högt att garagegolvet vibbrerar (ni som varit med vet att det inte är någon överdrift), ja då borde antingen arrangörerna säga till eller så undviker folk med känslig hörsel att vistas på dessa träffar. Jag personligen tycker att ljudnivån är löjlig men det verkar vara grejen med själva FNM så jag står ut.
På tal om spädbarnet så har ljudnivån varit lika hög innan födseln, inget nytt direkt. Hundfolket förstår jag inte mig på heller som sagt..

ja va på träffen förra fredagen å ja kan då inte påstå att de va nå direkt hög ljudnivå.   ja stod dock på min egen bil på översta planet å spelade lite.

TMR|Team Moisty Racing
73 Inlägg
9 maj 2011
Tycker faktiskt inte det är speciellt störande med alla varvningar eller dylikt. Vet inte om jag är den enda men jag njuter faktiskt av det om de låter fränt. Det kan enkelt börja pirra lite i magen eller rysa till lite. Och musiken tycker jag bara hör till om det låter riktigt bra, vare sig det är tävling på träffen eller inte så kan man ju låta andra njuta av det man har också smile

TMR|Team Moisty Racing
UK-Supra under construction.

Finraggare
2 381 Inlägg
9 maj 2011
Alltså - allt är kul till en gräns, annars hade det varit tråkigt på träffar.
Tycker vi har gjort ett skitbra jobb med att hålla alkoholen borta, nu har vi fått bukt med skräpet - nu skall vi bara försöka få folk att inte drifta runt i garaget - samma regler gäller på ALLA träffar, varför skall det vara annorlunda bara för att vi är i ett P-hus?

I love being a nobody - because nobody is perfect.

327 Inlägg
STHLM(S)LOW CREW!
564 Inlägg
10 maj 2011
Clash skrev:
Blir det nåt nu på fredag? smile

Aboslut ! Tråd kommer om det !!smile

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
STHLM(S)LOW CREW!
STHLM(S)LOW @ FACEBBOK.

2 982 Inlägg
11 maj 2011
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=214274
ny träff.. 13/5.. fredag..

inga f*cking avgasknallar tack

Sök