3409
Sök

Dra högtalarkabel bak i en jetta

37 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
köpt mig en jetta 2 som endast har ett par högtalare fram, pappa hade nå sexiga pioneer liggandes som är ganska gamla, huromhelst tänkte ja slänga upp dom på hatthyllan om dom funkar... jo!

Jag hoppas på att min stereo ska driva högtalarna och då ska ja dra ett par högtalarkablar dit bak då, Vilken väg då? bara att sätta igång å slita upp inredningen nu och dra kabel under säterna å rakt bak eller finns det någon lite bekvämare tillvägagångs sätt?

Jag har inte någon erfarenhet inom området så jag blir glad över tydliga och ''enkla'' svar.

tack så mycket smile

Team dBakuten
3 453 Inlägg
6 maj 2011
Evilauuuuuuudio!! smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

16 197 Inlägg
6 maj 2011
troligtvis så finns de redan kabel draget i bilen..   om du river tröskellisten på höger sida så ska de ligga 4tunna kablar i en svart plastslang. kolla äver under hatthyllan på höger sida för de kan hänga kablar där.

om de inte är draget oorginal så drar du kablarna enklast på högersidan..
Senast redigerat av evilaudio (6 maj 2011)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

37 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
stenhårt! ska iväg lite över helgen men plockar fram lit verktyg å kikar på det senare..

Återkommer vid eventuella problem,

tack så väldigt mycket smile

16 197 Inlägg
6 maj 2011
Spankeey skrev:
stenhårt! ska iväg lite över helgen men plockar fram lit verktyg å kikar på det senare..

Återkommer vid eventuella problem,

tack så väldigt mycket smile

allt du behöver e en stjärnmejsel.

37 Inlägg
6 maj 2011
Trådstartare
drog bort listen där på båda sidorna fram, hittade bara sand dock hmm så drog fram dammsugaren!

Men högtalarkablna bör gå under listen där då tycker du?.

tittar förbi biltema å köper lite kabel för ändamålet sen smile
Senast redigerat av Spankeey (6 maj 2011)

660 Inlägg
6 maj 2011
Tänk på att om du ska ha kablarna under listen (bokstavligen) så köp inte för grov kabel bara, blir svårt att få tillbaka listerna då, har du relativt klena prylar så klarar du dig med 0,75-1,5 kvadrat smile

Har förstört ett antal klipps och lister genom att försöka pressa tillbaka dessa med 4 kvadratskabel under tongue

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

16 197 Inlägg
6 maj 2011
Soderqvist skrev:
Tänk på att om du ska ha kablarna under listen (bokstavligen) så köp inte för grov kabel bara, blir svårt att få tillbaka listerna då, har du relativt klena prylar så klarar du dig med 0,75-1,5 kvadrat smile

Har förstört ett antal klipps och lister genom att försöka pressa tillbaka dessa med 4 kvadratskabel under tongue

lägger man kablarna en bit ner(under mattan) där kablarna går orginal så får man utan problem plats med dubbla 25mm2 kabel om de skulle vara så.

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
6 maj 2011
I Venton så finns det t.o.m färdiga hållare för att dra dubbla 50mm^2 kablar i trösklarna, VW har tänkt på oss ljudnördar wink

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

37 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
nu är kablarna dragna å högtalarna testade och det låter riktigt fint smile

nu måste ja dock bygga en låda för dom så de ska passa på hatthyllan yikes
kommer kräva lite ansträngning men ja får fundera lite,,,

16 197 Inlägg
8 maj 2011
Spankeey skrev:
nu är kablarna dragna å högtalarna testade och det låter riktigt fint smile

nu måste ja dock bygga en låda för dom så de ska passa på hatthyllan yikes
kommer kräva lite ansträngning men ja får fundera lite,,,

va e de för högtalare?

37 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
va e de för högtalare?

pioneer ts-6950 120w heter dom. riktigt bra för sin ålder. me tanke på att dom e äldre än mig!
smile

16 197 Inlägg
8 maj 2011
Spankeey skrev:
evilaudio skrev:
va e de för högtalare?

pioneer ts-6950 120w heter dom. riktigt bra för sin ålder. me tanke på att dom e äldre än mig!
smile

antar att de e 6*9".  ett tips e att kapa hål i hatthyllan å montera dom där istället för ska du bygga låda till dom så blir de väldigt stor.

37 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
antar att de e 6*9".  ett tips e att kapa hål i hatthyllan å montera dom där istället för ska du bygga låda till dom så blir de väldigt stor.

låda å låda, menar mer som en ram tror ja. e ju högtalar hål där under också så att säga så själva magneten går ju ner där, å jo. det e nog 6.9er  tongue

Team dBakuten
3 453 Inlägg
8 maj 2011
Spankeey skrev:
evilaudio skrev:

låda å låda, menar mer som en ram tror ja. e ju högtalar hål där under också så att säga så själva magneten går ju ner där, å jo. det e nog 6.9er  tongue

Gör ett ordentligt hål.. att bara få ner magneten i princip är ingen höjdare.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

37 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
"! klart och nice som fan. riktigt nöjd med migsjälv big_smile ser riktigt fint ut å låter uta helvete, om man jämför me innan smile

Sök