3939
Sök

Täta baslåda med vadå?

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
12 maj 2011
M_icke_ skrev:
kalle_kalle skrev:
M_icke_ skrev:
PL400 klarar glipor upp till 1cm utan problem, om man nu skulle råka vara så fruktansvärt dålig på att såga rakt..

om man borrar hål för högtalarkabel så är det inte det enklaste att göra exakta hål i storleken om man har fel borrstorlekar och då är inte trälim det bästa direkt, tongue

Nej då är smältlim perfekt! wink

sja knuter jag kabeln invändigt  och tejpar med eltejp sen pressar på plats innifrån smile

2 914 Inlägg
12 maj 2011
M_icke_ skrev:
kalle_kalle skrev:
M_icke_ skrev:
PL400 klarar glipor upp till 1cm utan problem, om man nu skulle råka vara så fruktansvärt dålig på att såga rakt..

om man borrar hål för högtalarkabel så är det inte det enklaste att göra exakta hål i storleken om man har fel borrstorlekar och då är inte trälim det bästa direkt, tongue

eller montagelim big_smile men alla lim funkar, bara man har rätt förutsättningar, tongue så är det alltid visserligen men tongue

3 466 Inlägg
12 maj 2011
christofer_k skrev:
M_icke_ skrev:
kalle_kalle skrev:

sja knuter jag kabeln invändigt  och tejpar med eltejp sen pressar på plats innifrån smile

Jag kör alltid med smältlim på både insidan och utsidan o pressar in så mycke som möjligt i hålet..smile

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
12 maj 2011
M_icke_ skrev:
christofer_k skrev:
M_icke_ skrev:

Jag kör alltid med smältlim på både insidan och utsidan o pressar in så mycke som möjligt i hålet..smile

funka nog lika bra:)

16 197 Inlägg
12 maj 2011
M_icke_ skrev:
christofer_k skrev:
M_icke_ skrev:

samma här.. tätar skit bra å torkar fort.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 403 Inlägg
12 maj 2011
Jag har inte testat sjäv men borde inte fogskum funka väldigt bra?  Man applicerar ganska mycket(se till att lägg in i glipan riktigt) och drar bort det överflödiaga. Sedan expanderar skiten och du får supertätt

16 197 Inlägg
12 maj 2011
Nybergrobin skrev:
Jag har inte testat sjäv men borde inte fogskum funka väldigt bra?  Man applicerar ganska mycket(se till att lägg in i glipan riktigt) och drar bort det överflödiaga. Sedan expanderar skiten och du får supertätt

fogskum e inte tätt för 5öre..

30 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
M_icke_ skrev:

har konakter ja sätter kabel i

16 197 Inlägg
12 maj 2011
rebell666 skrev:
kalle_kalle skrev:
M_icke_ skrev:

har konakter ja sätter kabel i

kontakter e bara en "effektbroms".

30 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
Nybergrobin skrev:

fogskum e inte tätt för 5öre..

det är så små gliper så man får inte till det bra heller med fogskum, sen blir dä säkert jävla möe på både insidan och utsidan och om man skär bort det kanske det fogskum man vill ha där följer med, vet inte riktigt, men kanske är riktigt som du sa att det inte tätar för fem öre? har inte den informationen:P

2 403 Inlägg
12 maj 2011
När jag använt fogskum (inte för baslåda) har det blivit vattentätt i alla fall och det måste väl duga? Givetvis måste man skära bort överflödet annars ser det hemskt ut smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
12 maj 2011
Fogskum innehåller alldeles för mycket luft för att täta i en baslåda, men det är underbart att bygga former med! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök