3441
Sök

Lastbilskort och lastbilsyrket

Tankare
185 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Hallå! 

Jag har fått världens changs här, att få ta C och CE kort men en massa tillägg, som kan tänkas behövas för att kunna jobba som det.

Ni som jobbar med att köra lastbil i yrket. Vad har ni för bra att säga om det ?

Det heter starkare och inte högre! PUCKON

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
12 maj 2011
Hitta ett åkeri som är bra. Jag hade tur och kom in på ett litet med bra samanhållning och bra medarbetare och en bra chef som hälper till när det behövs.

Jag jobbar som alltiallo om man kan kalla det så. Kör hus, maskiner och färskvarudistribution.

Det gäller att du hittar ett åkeri som kör det du vill jobba med. Distribution kan vara slitsamt i längden medans vissa inte vill åka långt och sova i bilen.

Lycka till // Jocke

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

98 Inlägg
13 maj 2011
vad du än gör. Börja INTE på abbekås åkeri i malmö!

German Engineering
9 083 Inlägg
13 maj 2011
Jag tycker att du ska ta chansen smile Har ingen lastbilskort men praktiserat på ett åkeri i Sthlm för mer än 4-5 år sen, trivdes bra där big_smile Hade bra chef och fick också träffa VD:n för åkeriet 2 ggr smile Jag slutade för att börja plugga upp betygen på komvux, de ville inte att jag skulle sluta vilket var lite roligt att höra tongue Men är välkommen tillbaka, förvånar mig inte om man får anställning smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Tankare
185 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Gött å höra. Ska försöka undvika Abbekås åkeri!  Och jag har redan tackat ja. För att jag ska insåg att det är något stort som kommer att ta mig längre än annat skit. Med tanke på att staten betalar är jag glad big_smile   

Någon som har mer tips så skriv för guds skull!

Det heter starkare och inte högre! PUCKON

98 Inlägg
14 maj 2011
Ett stort tips. Släng böckerna och gå ut och jobba på riktigt. När jag väl började jobba insåg jag att jag inte förstod ett jävla skit. Jag var den som pluggade mycket men det hjälper tyvärr inte så mycket i detta yrket. Så ut och praktisera mycket mycket mycket.

Sök