3294
Sök

Impulsköpte en RC bil. Sjukt rolig att drifta med

86 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Okej. Här är något för er som har för mycket fritid över. Köpte en fyrgjulsdriven rcbil häromdagen för 1200 kr. Fungerar otroligt bra att drifta med i lägenheten. Får lite samma känsla som att vara ute och glida på tvären på vintern. Väldigt bra substitut! smile

Losi Rally heter bilen. liten rackare, bara 16 cm lång men ändå helt kontrollerbar.

en liten film från igår när jag körde
http://www.youtube.com/watch?v=oMMV-8Dz4nM

En öl.. brukar leda till fler öl.

535 Inlägg
12 maj 2011
Jag har en traxxas rally 1:16.

Jag och några polare brukar ställa upp lite provisoriska banor i garaget och rejsa / drifta. Sjukt roligt!

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
13 maj 2011
Fräckt, men känns lite väl dyrt för en sådan liten sak! tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

86 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
ja kollade in den Traxxas bilen, den verkar jävligt vass den! borstlös va? Synd dom e lite kostsamma dom här leksakerna. Och det finns ju hundratals uppgraderingsmöjligheter till dom.

535 Inlägg
14 maj 2011
Banksy skrev:
ja kollade in den Traxxas bilen, den verkar jävligt vass den! borstlös va? Synd dom e lite kostsamma dom här leksakerna. Och det finns ju hundratals uppgraderingsmöjligheter till dom.

Ja den är riktigt vass. Kör min på 2 cells lipo. Håller du fullgas mer än några sekunder så brukar det gå åt helvete.

Bilen behöver inga uppgraderingar alls. Den både går mer än vad man kan hantera och håller hur bra som helst.

Possitivt med bilen är att den är vattentät. Så damm, vatten osv osv som kan finnas i garage spelar ingen roll.

Jag brukar tillomed spola av den under kranen när jag kört klart. Kanske inte så bra för kulager osv men iaf.

Nackdel är att orginaldäcken är hårda. Den går brett non stopp! Det är rena driftingdäck dvs.

Du lär dvs köpa en till uppsättning fälgar däck om du vill köra hanterbart fort ute.

Jag köpte min här:

http://www.wale.se/023/kb/h/index.php

2200 om jag inte missminner mig. Där fanns det också billiga bra lipo batterier som passade i bilen.

Man måste dock ringa då hemsidan inte är uppdaterad..
Senast redigerat av aha_100 (14 maj 2011)

Seg bôvel
322 Inlägg
14 maj 2011
Jag har själv en gammal Kyosho-bil stående hemma, tror jag köpte den runt millennieskiftet, men den fungerar än.

På vintern händer det ibland på kvällarna att jag drar med den till isbanan vid den närliggande lågstadieskolan och sladdar runt.
Riktigt underskattat nöje, särskilt då bilen är till största del bakhjulsdriven och toppar runt 35-40 knyck.

86 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
StyX_ skrev:
Ser kul ut med rc bilar och drifta med,kanske man skulle inskaffa en hehe tongue
vad rekommendera ni för någon?
fast vet inte, hur mycket kosta en?

Jag skulle ju rekommendera den jag har köpt, men å andra sidan är det den enda jag har prövat. smile. Köpte den på hobbex, 1 200 kr.

Det fanns en dedikerad driftingbil på hobbex som kosta 1 500. Den är säkert också rolig.
Vad jag vet så bör det vara fyrhjyulsdrivet om man vill ha någorlunda kontroll över sladdarna.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
14 maj 2011
Jag hade en kyosho mini-z runt 2001-2004. Första generationen med RWD och högre tyngdpunkt. Mycket bra grej med kapacitet att göra runt 20-25 blås utan moddar. Med moddar är 30+ inte omöjligt.

Tävlade med den, och körde bara "grepp" med den. Sladda var skitsvårt. Så vill ni sladda så skaffa en 4wd med hala däck. Skulle jag ha mycket pengar över och få för mig att skaffa leksak igen skulle jag köpa en 4wd o leka loss med. Antagligen kyosho igen smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

20 Inlägg
15 maj 2011
har en sådan här hemma :

http://www.kyoshobutiken.com/kyosho-faz … ath=53_338

riktigt rolig, på med slicks och du kan ut och drifta smile
Jag har köpt till en ny motor + fartreglage, och det gjorde verkligen susen ! Se bara till att ha vettiga ack och en bra laddare, så du slipper vänta för länge smile

Priset är iofs lite högre än tidigare inlägg men...

/ JPersson

Team Persson Racing - Motocross & Folkrace

Sök