3351
Sök

Hur får jag upp laddtrycket? 525tds-95

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
Jag har en box i min 525tds så att jag kan skicka på i stort sätt hur mycket diesel jag vill både innan och under laddtryck. Om jag skickar på mer diesel ska jag väl få mer ladd? Den total vägrar att ladda mer än 0,9 hur mycket jag är ställer på. På de flesta tds:er så har jag förstått att dom får mer laddtryck, men endel får inte det. Sitter det någon "spärr" som reglerar laddtrycket?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

252 Inlägg
3 februari 2011
Där sitter WG på turbon ryck slangen mellan turbin och klocka så laddar den nog lite till men det är ingen höjdar turbo ock ladda mycket med 1,1 typ kör med en två stegs system med orginal som första steg och en t04 som andra då går det att ladda 4 bar och bägge agregaten håller länge dra i lite gasol om det ryker för mycket big_smile men du dödar nog 2,5 innan 4 bar lol

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
Ska prova det:) flera stycken tds:er med denna box går det att ladda strax över två bar med orinal turbo, sant eller ej vet jag inte men man kan ju hoppas:)

252 Inlägg
3 februari 2011
Lycka till ! lol får du ett rektangulärt hål i huven och om det inte trillar ner något så ring NASA lol

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
Haha ja vi får se hur de går:)

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
De gjorde susen! 2,3 bar laddar den! Men då sköt jag tryckslangarna så jag skruvade ner boxen lite, la mig runt 1,7 så får vi se hur länge den håller:)

252 Inlägg
3 februari 2011
KÖR SÅ DET RYKER big_smile MEN DET HAR DU NOG INTE SVÅRT MED lol

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
Haha nej det har jag verkligen inga problem med;)

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
JeepPerformance skrev:
går den gött eller? wink

Jodå, jag laddade 2,3-2,5 bar och kunde skruva på så mycket diesel att den fortfarande sotade. Så den gick riktigt bra. Men det var bara en vinter släde så den är såld nu.

211 Inlägg
9 maj 2011
min sotar bara  när den laddar 2 bar å laddar den 2.5 så börjar den blöddra och gå gör kasst.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
10 maj 2011
Trådstartare
JeepPerformance skrev:
min sotar bara  när den laddar 2 bar å laddar den 2.5 så börjar den blöddra och gå gör kasst.

O fan va tråkigt. Men det går iallafall ladda ordenkligt med orginal grejer;)

211 Inlägg
10 maj 2011
som fasen yikes men ska ta bort boxen och bygga dit ett evrymod istället och köra me större turbo å fullflödes grenrör så ska de nog bli bättre wink

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
JeepPerformance skrev:
som fasen yikes men ska ta bort boxen och bygga dit ett evrymod istället och köra me större turbo å fullflödes grenrör så ska de nog bli bättre wink

Boxen jag har är egenbyggd och är som ett ställbart evry mod;)
Jag kan ställa på hur mycket jag vill, och när jag har laddtryck kan jag ställa på ännu mer.
För man kan ju bara ställa på tills den börjar gå dåligt, men när laddtrycket kommer kan msn skicka på bra mycket mera diesel:)

211 Inlägg
15 maj 2011
gött ! big_smile nu har ja smetat dit ett evry mod och jävlar vilken skillnad det blev ! big_smile sotar så in i helvete å går mycket bättre än min 940 turbo gick. men måste byta koppling den slirar på alla växlar nu mera haha

Sök