3249
Sök

Volvo 745 turbo: Kan man ta kabelhärvan från en sugis till en turbo?

25 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
hejsan har en 745 turbo som jag måste byta kabelhärvan i motorutrymmet, kan man ta härvan från en sugis till en turbo?

1 008 Inlägg
18 maj 2011
Får man fråga varför du skall byta kabelhärvan, motorbrand?
Det skiljer en del mellan sugis och turbo kablaget, bla så är ju lmm kabeln på andra sidan och spridarmotstånd finns, spolarpumparnas kablar, tändspolens inkoppling och spridarrelät sitter på andra sidan samt batteriets pluskablar, om du har abs så blir även det kablaget omvänt.
med andra ord är det en betydligt enklare att ta från en turbo, kanske lite svårare att hitta eftersom det är en 90:a men 940 turbo 91-92 bör vara samma lika tycker man..

220 Inlägg
18 maj 2011
240bns skrev:
Får man fråga varför du skall byta kabelhärvan, motorbrand?
Det skiljer en del mellan sugis och turbo kablaget, bla så är ju lmm kabeln på andra sidan och spridarmotstånd finns, spolarpumparnas kablar, tändspolens inkoppling och spridarrelät sitter på andra sidan samt batteriets pluskablar, om du har abs så blir även det kablaget omvänt.
med andra ord är det en betydligt enklare att ta från en turbo, kanske lite svårare att hitta eftersom det är en 90:a men 940 turbo 91-92 bör vara samma lika tycker man..

jag har en turbo motor i min 240 gl -88 skulle jag bara kunna sätta dit spridarmotstånd för att den ska funka eller måste jag byta till det som jag har tror det är lh 2.4 sitter i en 760 -84 (motorn är från den 760n)
tack på förhand:)

10 287 Inlägg
18 maj 2011
Inte kapa andras trådar. Starta en egen tråd med ditt specifika problem eller återuppliva någon av dina gamla trådar.

Göran
Moderator

Grn_e34 skrev:
jag har en turbo motor i min 240 gl -88 skulle jag bara kunna sätta dit spridarmotstånd för att den ska funka eller måste jag byta till det som jag har tror det är lh 2.4 sitter i en 760 -84 (motorn är från den 760n)
tack på förhand:)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök