3454
Sök

Toningsspray på lacken

192 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Tänkte tona mina sidoblinkers med Mekonomens toningsspray, köpte den och drog på några lager. Idag kände jag att jag ville lägga på ytterligare nåt lager så de skulle bli helt svart så jag drog upp ett papper runt blinkersen under tiden jag sprayade på (precis som första gången) men färgen blötte ner pappret så det blev lite beläggning bredvid blinkersen.

Är detta skadligt för lacken eller är det bara att köpa borttagningssprayen och dutta på lite? Med tanke på att det är lördag eftermiddag så lär ju inte komma åt att köpa borttagningen förrän måndag. Vad tror ni?

SKANK Performence
272 Inlägg
14 maj 2011
Det går att polera bort.... Det funka för mig:)

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519

7 392 Inlägg
14 maj 2011
C_Ek skrev:
Tänkte tona mina sidoblinkers med Mekonomens toningsspray, köpte den och drog på några lager. Idag kände jag att jag ville lägga på ytterligare nåt lager så de skulle bli helt svart så jag drog upp ett papper runt blinkersen under tiden jag sprayade på (precis som första gången) men färgen blötte ner pappret så det blev lite beläggning bredvid blinkersen.

Är detta skadligt för lacken eller är det bara att köpa borttagningssprayen och dutta på lite? Med tanke på att det är lördag eftermiddag så lär ju inte komma åt att köpa borttagningen förrän måndag. Vad tror ni?

håller med föregående talare,, sen måste jag vara lite besserwisser,,

SVARTA blinkers är varken snyggt bra eller lagligt,, om man tonar dem lite är det helt ok,, tillåmed att bes med wink

192 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Det ska nog gå bra det där. Det lyser ju igenom fullt trots mörkheten så det ger sig väl om det går igenom besiktiningen. Först om ett år det blir. smile Sen håller jag inte med, till att börja med var det nog pissigt att behöva montera dom från första början men strävar man sen efter "murdered out"-looken så gör sig mörka blinkers bra. De är ju ändå så små så de märks knappt som det är. smile

Finraggare
2 381 Inlägg
14 maj 2011
Skall du köra hel-murdered så skippar du dem helt och sätter dem i sidospeglarna istället wink

I love being a nobody - because nobody is perfect.

192 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Sant. Men då är de ju ändå ljusa i nån form, nu smälter de snyggt in i lacken. wink Folierade främre listerna häromdagen, blev faktiskt bra. Han ska ta bakre samt lägga film på lyktorna på måndag!

Vad har vi lärt oss av det här? Montera bort allt som ska lackas! wink
Fin bil förövrigt smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

192 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
Haha, det gjorde nog ont att sätta dit den lilla rackaren. Men det går nog bra, syns knappt som det är nu så det blir nog inga problem att få bort. smile Tackar!

Sök