Hejsan, jag håller just nu på att starta upp en rekonditioneringsfirma.
Har hållt på i ca 5-6år ett par gånger om året fixa mina egna bilar och vissa polares bilar
och dom har blivit väldigt nöjda. så nu när jag gått arbetslös ett tag och har valt att
ge mig själv ett jobb eftersom ingen annan ger mig det. Företaget i sig ska först startas
upp hemma tills företaget står på stadiga ben till att hyra en större lokal med parkering osv.
Tänkte be om lite hjälp vad man kan göra för paket.
Kommer utföra allt utvändigt och städning av bilen invändigt.
Vad jag kommer erbjuda är:
Tvätt
Grov tvätt (krävs för polering oftast)
polering
waxning
glasvård (invändigt rengörning, utvändigt rengörning + medel för att vatten lätt ska falla av)
fälgpolering, chromepolering, metall koppar osv.
läder behandling
Odor borttagning.
Dammsugning + torka av ytorna i bilen från damm.
Motortvätt
Jag kommer använda mig helt och hållet av meguiars produkter då jag testat mig fram till att dom ger bäst resultat. endast bilshampoo kommer vara från sonax guldshampo & även mekonomens miljöklassade kallavfettning.
Ge mig lite tips på utbud, paket, pris på paket?, och även lite allmänna tips och råd om just rekonditionering. Blir det lockande för en kund om man har allt hemma eller blir det "motbjudande"?
Står ju arbetslös så måste ha upp ekonomi i företaget innan en lokal hyrs ut till mig och/eller företaget.
Har säkert glömt något i listan, som jag inte kommer på just nu, har allt nerskrivet på andra inloggningen på datan.
Mvh
Mattias
Gör det ordentligt eller ge fan i det!