4234
Sök

Hjälp med uppgradering av ljud i saab 9.3 -06

68 Inlägg
20 maj 2011
Trådstartare
Nu har jag tänkt att ge mig in på något som jag inte har en susning om vad som är rätt eller passar. Tänkte att det vore dags att inhandla ett par nya 6.5" högtalare på instrumentpanelen i min Saab. Kanske om jag förstår mig på så skulle en ju kunna fixa till ljudet där bak också. Men jag känner mig så vilsen i det mesta wink

Jag har inhandlat dämpmatta/ljudisolering och ska sätta det i förar/passagerardörrarna, och läst mig till att jag kan låta de som sitter i dörrarna vara. Och låta mitt högtalaren i instrumentpanelen vara.

Tror att jag har 150w ljudpaketet kan även vara sämre om det finns, definitivt inte det bästa. har tittat och det sitter 2 små sketna högtalare i bakluckan på hatthyllan och uttag för 6x9 heter det va ? De som ser ut som en rugbyboll big_smile

Har ni goda tips på vad jag kan köpa och montera blir jag väldigt glad för det, känns som att man är ute på helt okända områden men kan lära sig något förhoppningsvis. Måste jag ha steg och fixa bas/subwoofer för att ha 6x9ior i hatthyllan ?

Kanske det finns andra trådar eller guider för hur en går tillväga. Alla svar är uppskattade som kan ge vägledning.

Mvh Joel

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 maj 2011
Sök och du skall finna! wink Ämnet har varit uppe ett antal gånger. Men det första du bör göra är att montera ett par sjysta 3,5" koaxialer på brädan, t.ex. Hertz ECX87. Om du har högtalare i dörrarna men inga 6x9or i hatthyllan så har du mellansystemet. Om du då ska stoppa i en bas så behöver du ett slutsteg ja, signalen tar du från dörrhögtalarna. Men skippa 6x9or om du ska ha bas, blir bara överflödigt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök