4116
Sök

Honda Crx -90 vattenpump och kamremsbyte

Bilburen slusk
15 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Tjenare!

Någon som vet hur jag ska ta mig till för att utföra ett kamrem och vattenpumps byte?
Med att få remmen i 0 läge osv...

Tacksam för svar omgående!

/stollen

34 Inlägg
20 maj 2011
redan dax för byte!?

Jag hade nog lämnat in den.. honda är inte farligt dyra på det! så får du allt rätt!! lite pill sånt om man inte kan.. kan gå fel & då blir det dyrt..

3 292 Inlägg
20 maj 2011
Håller med föregående talare...

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Bilburen slusk
15 Inlägg
20 maj 2011
Trådstartare
Okej!

FeVer: Det är pumpen som har gjort sitt sista så tar kamremmen i samma veva smile

Avstängd
10 388 Inlägg
20 maj 2011
Stolleen skrev:
Okej!

FeVer: Det är pumpen som har gjort sitt sista så tar kamremmen i samma veva smile

Måste väl finnas en verkstadshandbok att skaffa?

Haynes ligger ju på någon hundring i pris

En verkstadhandbok borde f.ö. vara bland det första man köper när man skaffar en bil man tänkt behålla "ett tag"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

34 Inlägg
20 maj 2011
men det finns inga sådana böcker för honda tyvärr har kollat eller rättare sagt för den bilen. tror det finns för civic 92-95 men inte samma motor.
man kan säkert köpa nån cd-kopia på nätet från nån verkstad.. men finns inte i affärer (lagligt) haha..

Avstängd
10 388 Inlägg
20 maj 2011
FeVeR skrev:
men det finns inga sådana böcker för honda tyvärr har kollat eller rättare sagt för den bilen. tror det finns för civic 92-95 men inte samma motor.
man kan säkert köpa nån cd-kopia på nätet från nån verkstad.. men finns inte i affärer (lagligt) haha..

Märkligt...sitter och tittar i en nu, visserligen online, men med tillstånd från Honda...

Got VTEC?
1 593 Inlägg
20 maj 2011
Vet att det finns WSM till i stort sett alla Hondor men sidan jag laddade ner ifrån en gång i tiden verkar vara nedlagd så prova söka runt lite på Google.

EDIT: Här finns alltså mycket nyttig info vid mek med Honda.
Senast redigerat av Takashi (20 maj 2011)

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Avstängd
10 388 Inlägg
20 maj 2011
CRX-UK kan ju vara ett tips....

34 Inlägg
20 maj 2011
det är ju grymt ju... när ja leta hitta jag inga.. men beställde hem en skiva på nätet.. men mins inte vart

Sök