3170
Sök

Besiktiga Singel Supra

170 Inlägg
20 maj 2011
Trådstartare
#1
Hej alla bilfantaster!

Då min bilabstinens börjar bli för hög nu efter en längre tid utan bil så har jag börjat kika på Supra.
Jag har kollat videos, åkt med olika former utav supror.

Och självklart fastnat för en singel supra.
Behöver lite information om just besiktning av en singel supra. Av information runt om i jkpg så ska det bara vara att ställa ner laddet, åka till en viss station så går den igenom utan problem.

Men det låter lite för bra för att vara sant, för min egen del måste det alltid finnas en backup plan ifall det skiter sig. Jag är inte rädd för att åka och testa "ställa ner ladd och besikta" Men just om det skiter sig.

Finns det några här med erfarenhet utav hur ni löser eran besiktning utav en singel supra, gör någon annan det åt er? Betalar ni någon för att fixa det åt er? Eller ställer ni bara ner laddet och åker in och lyckas?


Jag är ganska bekväm av mig, en entusiast körare egentligen, men det ska finnas något där när jag gasar.
Så jag är inte killen som tillbringar 6/7 dagar i garaget. Och vad jag förstått så går det åka runt med 1.2 i ladd med en singel supra utan att behöva känna direkt oroa att något ska haverera. Speciellt inte då jag kör som en entusiast 9ggr av 10.

Sprid gärna på med info! Har googlat en hel del, men kan va bra med lite fräsh info också!

Tack på förhand!

Mvh
David
Senast redigerat av Gide (20 maj 2011)

7 393 Inlägg
20 maj 2011
#2
jag tycker det var ett lågt laddtryck för vilken vettig turbobil somhelst,, de flesta lite piggare turbobilar jag har kört/åkt i har uppåt 2kg i laddtryck,, å mappar man bara rätt så går de inte sönder pga laddtrycket,,

det största problemet är väl iof inte att man ska pajja allt,, utan att man har en tendens att råka kvadda bilen,, ganska lätt gjort med motorkraftiga bakhjulsdrivna bilar,,,
har sett en heldel krascher, å även gjort en själv

sorry för offtopic
Senast redigerat av granadadr (20 maj 2011)


170 Inlägg
20 maj 2011
Trådstartare
#3
En "polares" bil är mappad 0.9 bar till 493hk och han åker runt på safe 0.9 och high 1.2
Men jag vet att turbon håller för 1.6, sen är det bara lite upp till var och en hur mkt man vill ladda.

Själv hade jag iallfall laddat 1.4 1.5 på high. Sakern verkar vara redigt hållbara och det är bara positivt för mig som inte gillar stå och meka i ett garage.

Men åter till topic smile
Senast redigerat av Gide (20 maj 2011)

170 Inlägg
20 maj 2011
Trådstartare
#4
Dåligt med svar, ingen som har lite information om detta, egna erfarenheter?

Mvh
David

93 Inlägg
20 maj 2011
#5
Har inga egna erfarenheter av att rulla genom bes med singelbygge.
Men läst en hel del trådar där andra frågat och berättat.

Det verkar som att det finns rätt stor chans att komma genom bes med sngel, bara det ser bra ut och inte fuktiga oljeledningar, saker som sitter med kattstrypare etc.
Utan helt, rent, och snyggt samt lagomt med effekt så verkar det som att man kan ta sig igenom.

Har också läst att det finns firmor som kan rulla genom bes med din bil.
Dom lyfter i en orginalmotor, rullar genom bes och sen lyfter i din singelmotor igen.
Vet inte priset för det, man kan tro att det kostar en slant.

557 Inlägg
21 maj 2011
#6
Några jag har pratat med säger att de inte kunde besikta med singel turbo. Fast de handlar nog mest om att ha tur och få rätt person som besiktar bilen.

Jobbigast är ju att bli stoppat av en trafikpolis som har koll på läget, då blir det svårt att prata sig ur att man har singelturbo.


Forummoderator
26 341 Inlägg
21 maj 2011
#7
vonU skrev:
Har inga egna erfarenheter av att rulla genom bes med singelbygge.
Men läst en hel del trådar där andra frågat och berättat.

Det verkar som att det finns rätt stor chans att komma genom bes med sngel, bara det ser bra ut och inte fuktiga oljeledningar, saker som sitter med kattstrypare etc.
Utan helt, rent, och snyggt samt lagomt med effekt så verkar det som att man kan ta sig igenom.

Har också läst att det finns firmor som kan rulla genom bes med din bil.
Dom lyfter i en orginalmotor, rullar genom bes och sen lyfter i din singelmotor igen.
Vet inte priset för det, man kan tro att det kostar en slant
.

Källor till det?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

170 Inlägg
21 maj 2011
Trådstartare
#8
850heden skrev:
Några jag har pratat med säger att de inte kunde besikta med singel turbo. Fast de handlar nog mest om att ha tur och få rätt person som besiktar bilen.

Jobbigast är ju att bli stoppat av en trafikpolis som har koll på läget, då blir det svårt att prata sig ur att man har singelturbo.

Vad har dem gjort då de inte lyckats komma igenom med sin singel supra?
Har de bara testat igen, eller har du om modifierat motorn till original?

Mvh

Team RmR
393 Inlägg
21 maj 2011
#9
granadadr skrev:
jag tycker det var ett lågt laddtryck för vilken vettig turbobil somhelst,, de flesta lite piggare turbobilar jag har kört/åkt i har uppåt 2kg i laddtryck,, å mappar man bara rätt så går de inte sönder pga laddtrycket,,

det största problemet är väl iof inte att man ska pajja allt,, utan att man har en tendens att råka kvadda bilen,, ganska lätt gjort med motorkraftiga bakhjulsdrivna bilar,,,
har sett en heldel krascher, å även gjort en själv

sorry för offtopic

så du menar att det inte är bättre och välbyggd motor om du får ut mycket effekt på lågt laddtryck ? wink


93 Inlägg
21 maj 2011
#10
AirOne skrev:
vonU skrev:
Har inga egna erfarenheter av att rulla genom bes med singelbygge.
Men läst en hel del trådar där andra frågat och berättat.

Det verkar som att det finns rätt stor chans att komma genom bes med sngel, bara det ser bra ut och inte fuktiga oljeledningar, saker som sitter med kattstrypare etc.
Utan helt, rent, och snyggt samt lagomt med effekt så verkar det som att man kan ta sig igenom.

Har också läst att det finns firmor som kan rulla genom bes med din bil.
Dom lyfter i en orginalmotor, rullar genom bes och sen lyfter i din singelmotor igen.
Vet inte priset för det, man kan tro att det kostar en slant
.

Källor till det?

Vet inte om jag riktigt vill peka ut någon vid namn.
Men om man söker i supraforum så hittar man ganska snabbt vem/vilka som fixar detta.

170 Inlägg
21 maj 2011
Trådstartare
#11
vonU skrev:
AirOne skrev:
vonU skrev:
Har inga egna erfarenheter av att rulla genom bes med singelbygge.
Men läst en hel del trådar där andra frågat och berättat.

Det verkar som att det finns rätt stor chans att komma genom bes med sngel, bara det ser bra ut och inte fuktiga oljeledningar, saker som sitter med kattstrypare etc.
Utan helt, rent, och snyggt samt lagomt med effekt så verkar det som att man kan ta sig igenom.

Har också läst att det finns firmor som kan rulla genom bes med din bil.
Dom lyfter i en orginalmotor, rullar genom bes och sen lyfter i din singelmotor igen.
Vet inte priset för det, man kan tro att det kostar en slant
.

Källor till det?

Vet inte om jag riktigt vill peka ut någon vid namn.
Men om man söker i supraforum så hittar man ganska snabbt vem/vilka som fixar detta.

Kan du pma mig lite info om detta, ett köp av singel turbo väger stort, och just denna fråga är väldigt intressant.

Mvh
David

93 Inlägg
21 maj 2011
#12
Gide skrev:
vonU skrev:
AirOne skrev:

Källor till det?

Vet inte om jag riktigt vill peka ut någon vid namn.
Men om man söker i supraforum så hittar man ganska snabbt vem/vilka som fixar detta.

Kan du pma mig lite info om detta, ett köp av singel turbo väger stort, och just denna fråga är väldigt intressant.

Mvh
David

Du har PM smile


Sök