Tjena.
Vet inte varför jag skriver här istället för att bara åka in o lämna skiten på verkstad men men here we go...
Är nu så att jag igår jobbade och körde cirka 40 mil utan problem, sista 2-3 milen så låg jag i ganska bra och testade lite maxhastighet på min gamla pärla, som för övrigt är en saab 9-3 2.0 turbo med 197 hästkrafter årsmodell 99. Än så länge inga problem alls.
Nu på morgonen däremot så skulle jag iväg och storhandla, startar bilen och då plötsligt så hör jag ett ljud, det låter ungefär som om en sten skulle ha fastnat mellan metall och en rem... med korta snabba jämna mellanrum så dunstar det/skrapar det/tjuter till och lät förjävligt. låter den stå på tomgång en stund och sedan så avtar ljudet nästan helt så jag hoppar in i bilen och hoppas på det bästa då jag var tvungen att handla. När jag sedan startar bilen på parkeringen när jag handlat klart så har ljudet ändrats och tjuter nu istället. Lät ungefär som när man har för lite olja till servostyrningen (dock är detta inte problemet denna gång).
Så inte för att jag tror eller hoppas någon kan komma på en lösning med min dåliga förklaring samt över ett forum utan tillgång till bilen i fråga men jag gör ändå ett försök, någon kanske har varit med om något liknande? Min första idé och förhoppning är att det bara är någon olja som har tagit slut men hann inte kolla då jag hade matvaror som jag var tvungen att springa in med och nu lagar jag mat...`?