Tjenare, är det någon som vet av var man kan köpa ren metanol i stockholms trakten? Metanol skall användas som drivmedel för min bil.
Raceshop, apoteket, eller din lokala r/c-butik.
Är du medveten om vad det kostar per liter ?
Har hört runt på r/c-butik'er och de har bara färdigblandat bränsle med olja i och det vill jag inte ha för det är direkt oktan sänkade, jag skall spä ut mitt med vatten.
Literpriset ingen aning, har jag bara läst om att folk har fått tag på ren metanol för 100-180:- 5 liters dunken men jag vet inte om det stämmer.
Senast redigerat av mini4wd (23 maj 2011)
Once you go four-wheel drive then you can never go back.
Tjenare, är det någon som vet av var man kan köpa ren metanol i stockholms trakten? Metanol skall användas som drivmedel för min bil.
Raceshop, apoteket, eller din lokala r/c-butik.
Är du medveten om vad det kostar per liter ?
Har hört runt på r/c-butik'er och de har bara färdigblandat bränsle med olja i och det vill jag inte ha för det är oktan sänkade jag skall spä ut mitt med vatten.
Literpriset ingen anning, har jag bara läst om att folk har fått tag på ren metanol för 100-180:- 5 liters dunken men jag vet inte om det stämmer.
Persåkers Speedshop har garanterat - googla det så finner du dem :-)
Har hört runt på r/c-butik'er och de har bara färdigblandat bränsle med olja i och det vill jag inte ha för det är oktan sänkade jag skall spä ut mitt med vatten.
Literpriset ingen anning, har jag bara läst om att folk har fått tag på ren metanol för 100-180:- 5 liters dunken men jag vet inte om det stämmer.
Persåkers Speedshop har garanterat - googla det så finner du dem :-)
Lycka till.
Tackar, googlar lite nu är en bit att åka ifrån sthlm till Persåkers Speedshop el såg nått om hammarby hamn på sidan men ingen adress..
Fortsätter å tittar vidare på deras sida den är lite kladdig
Senast redigerat av mini4wd (23 maj 2011)
Once you go four-wheel drive then you can never go back.