3398
Sök

Hjälp med slutstegs koppling!

23 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
Tja alla!

Håller på att koppla slutsteg o allting nu. Tänkte bara fråga köpte en Y-koppling till RCA uttagen så jag får 2st, kopplade in båda till input uttagen, men har bara remote sladd i en behöver jag det till båda? Kopplade Röd-Vit och sen Röd-Vit, men står ju L och R, spelar dem någon roll? Sen vad står A och B för? Är det till dem 2 olika "sektionerna"? Justerar jag A och B genom stereon separat också eller vad står dem för?

Hoppas ni fattade vad jag menade:)

Här är Manual i PDF form : http://www.spldynamics.fi/Ice-amps/ice- … manual.pdf

Tack i förhand!

Mvh. W

21 761 Inlägg
26 maj 2011
Är det ICE 150.4 det gäller?
Hur menar du med remotekabeln, steget har ju bara en remoteingång?

23 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
Aah, Ice 150.4. Amen kopplar ju in 2st lågniva kablar. På ena sitter REM kabeln, men inte på andra behöver jag bara 1? Men dem övriga frågorna, har du nån susning om dem ? Hur jag kopplar in lågnivåkablarna? och var L o R står för och A o B om det spelar någon roll hur jag kopplat dem har bara kopplat in dem i röd och vit nu.

3 187 Inlägg
26 maj 2011
hwille skrev:
Aah, Ice 150.4. Amen kopplar ju in 2st lågniva kablar. På ena sitter REM kabeln, men inte på andra behöver jag bara 1? Men dem övriga frågorna, har du nån susning om dem ? Hur jag kopplar in lågnivåkablarna? och var L o R står för och A o B om det spelar någon roll hur jag kopplat dem har bara kopplat in dem i röd och vit nu.

L står för LEFT och R för right.
A=dom två första kanalerna
B= dom 2 andra kanalerna.

kör t.ex. fram system på A och bas på B.

remote behöver du bara en.

23 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
Tack för hjälpen!

Löste allt! smile

Sök