Svetsa dubbelmasse svänhjul Volvo

nordstromj
26 maj 2011 · 1 772 Inlägg

ticcen skrev:
shimsa ska man ju göra på alla tryckplattor så de ligger på maxtryck, tror den sintern även är aningens tunnare än orginal. Har du dubbelmassesvänghjul behöver du ej fjädrat centrum. jag kör med 6puck ofjädrat centrum och det vanliga djupa svänghjulet nu, funkar kanon, inga som helst problem i köer etc

Köpte en 6-puckad sinter fjädrad, från KL till mitt bygge med DM svänghjul och 712 platta. Mätte lamellerna och dom var iaf lika tjocka. Men man bör mäta iaf.

Senast redigerat av NordstromJ (26 maj 2011)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
ticcen
26 maj 2011 · 49 Inlägg

Det var nån grabb som fått en sinter som var 1mm tunnare än orginal så det var bara en tanke ^^

pidde91
26 maj 2011 · 26 Inlägg

okej då är de kanske bäst att köpa shims samtidigt då men de känns som en onödig kostnad om dom inte behövs
men tror ni att de går att köra org tryckplatta? eller jag ska kanske köpa en samtidigt för att inte slita förmycket på lamellen ifall den slirar?

Volvo 940 turbo "Pys" (1991)
ticcen
27 maj 2011 · 49 Inlägg

pidde91 skrev:
okej då är de kanske bäst att köpa shims samtidigt då men de känns som en onödig kostnad om dom inte behövs
men tror ni att de går att köra org tryckplatta? eller jag ska kanske köpa en samtidigt för att inte slita förmycket på lamellen ifall den slirar?

Du behöver bara köpa vanliga m6 brickor, finns ju olika tjocka wink. Oginal tp räcker länge om den är inschimsad och sinter koppling. Jag kör med 300-320 hk på orginal tryckplatta med schimsad sinter. Visst det slirar på 4an, 5an och om man försöker ställa fast den på 3an... Men under de effektsiffrorna tror jag du ska klara dig ett tag.

Mvh

pidde91
27 maj 2011 · 26 Inlägg

oki ja just nu kör jag bara 19t snurra på 1,0 bar o 531topp med vx3.. vet inte vad den kan ligga i effekt men org kopplingen slirar i 3an blir en kraftigare tryckplatta men tycker inte de behövs än tongue

Volvo 940 turbo "Pys" (1991)
ticcen
27 maj 2011 · 49 Inlägg

pidde91 skrev:
oki ja just nu kör jag bara 19t snurra på 1,0 bar o 531topp med vx3.. vet inte vad den kan ligga i effekt men org kopplingen slirar i 3an blir en kraftigare tryckplatta men tycker inte de behövs än tongue

Kör hårt cool ska införskaffa mig en platta när m46an dragit helt åt helvete, e ju som att vispa runt me en pekpinne i globen när man ska hitta växlarna...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang