3238
Sök

Måttuppgifter på styrleder?

164 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
Håller på med ett litet projekt och behöver leder för framvagns bygget.

Bild1 Letar efter led med han-gänga i båda ändarna var av den som fästs i hjulhuben är m10
Bild2 Och en led med han-gänga i ena änden, (den änden som fästs i a-armen) den andra änden skall vara slät med en hals för en vågrätts gående skruv.

http://i651.photobucket.com/albums/uu23 … ge_9-1.jpg

Var kan man hitta måttuppgifter på leder så här?  Har letat som tusan utan resultat hmm

Eller ska man åka till biltema och packa upp alla leder och stå och mäta dom en efter en i hela deras sortiment tills man hittar rätt? hmm

Eller om någon vet nån bil som har dessa jag letar efter?
Senast redigerat av GRH (25 maj 2011)

14 Inlägg
26 maj 2011
Kan nog bli litta svårt tongue va ska du ha det till? kan du inte köpa en och modifiera den lite efter eget behag? kan bli långsökt..

164 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
M5Henke skrev:
Kan nog bli litta svårt tongue va ska du ha det till? kan du inte köpa en och modifiera den lite efter eget behag? kan bli långsökt..

Ska bygga ny grövre framvagn till fyrhjulingen cool

Har börjat gått igenom lite bilar och än så länge har jag kommit framtill att styrleder från:

Suzuki Lj
Citroen Berlingo, C4, Xsara, ZX,
Peugeot 205, 306, 307, 406 och Partner

är åt det hållet jag letar efter ( m10)

Var på biltema idag och köpte två leder som ska passa för:
Peugeot 205, 306, 307, och Partner samt Citroen Berlingo, C4, Xsara, ZX.

Men gradstigningen på konen var för stor så den passa inte riktigt hundra i navet hmm
Ska ditt å byta å testa några andra.

Sen har jag bara hittat en kulled från en Citroen Ax som har 14mm tapp av det slaget jag söker. Dock är det en sån där led som skall pressas på plats, men det får väl funka då jag inte verka ha många fler alternativ tongue

Sök