2124
Sök

Bmw 530 -01 "check engine" lampan börjat lysa efter soppa torsk.

Bmw Love
164 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
ja som topic lyder.. hade enligt färddatorn 18 km kvar i tanken när jag bara skulle flytta bilen ca 45 meter.. stängde av bilen och sen när jag startade den igen och styrde mot närmaste mack så sa datorn direkt att det inte fanns någon bensin kvar i tanken... 300 meter så tändes "check-engine" lampan och så började bilen små hacka.. sen mer eller mindre dog den och när jag provade att starta igen så lät det som att bilen gick på 3 cylindrar ungefär.. tankade till slut i 15l och provade att starta igen, då hade ljudet från motorn blivit normalt igen och tomgången låg på normal nivå. men lampan lyser fortfarande.. Tänkte kolla ifall någon har varit med om detta felet innan eller har ideér om vad som kan vara tokigt?

Mvh Wille

Bmw är ingen bil, det är en livstil!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
27 maj 2011
Kan personligen inget om BMW över huvudtaget, men skulle tippa på att kolla felkoderna är en bra början?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Bmw Love
164 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
ja jag sitter just nu och väntar på att den lokala verkstaden ska öppna så att man får veta vad det är för skumt.. Men tyckte det var lustigt att den började gå bra igen efter att ha tankat men att lampan ff lyser :S

Trucker
1 412 Inlägg
27 maj 2011
bort med pluskabeln från batteriet och "nolla" felkoden, sen borde lampan sluta lysa...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

Bmw Love
164 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
var precis nere o snackade med grabbarna på verkstaden! smile lampan började lysa för att motorn fick för lite bensin och det tar ett par mil innan den släcks automatiskt smile Tack för svaren!

Sök