2233
Sök

Får ej önskat laddtryck

Bilmekaniker
805 Inlägg
12 maj 2011
#21
Beror ju på hur mycket du ska ladda, men 38mm wastegate fungerar säkert utmärkt ja det är inte alls svårt bara koppla på vakum på skiten och köp rätt fjäder sen är det bara skruva och ha sig tills man får rätt ladd:P
Absolut mycket bättre än intern sålänge bilen inte är orginal för då spelar det absolut ingen roll

820 Inlägg
12 maj 2011
#22
AnesN skrev:
Beror ju på hur mycket du ska ladda, men 38mm wastegate fungerar säkert utmärkt ja det är inte alls svårt bara koppla på vakum på skiten och köp rätt fjäder sen är det bara skruva och ha sig tills man får rätt ladd:P
Absolut mycket bättre än intern sålänge bilen inte är orginal för då spelar det absolut ingen roll

Ah okej då får det bli en sådan, tack för hjälpen smile

Om man säger

96 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
#23
har nu fixat en hylsa i hålet och det är nu 23 mm. tkr de känns för litet igen? Men när jag synade turbon efter ihop sättning hittade jag detta http://imageshack.us/f/805/webbl.jpg

Det är en kant under hylsan. det känns inte rätt. Kan det ha varit problemet att trycket mot plattan blev för stort?

Saab 9000 2.0t

96 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
#24
har provkört med turbon nu och har fortfarande samma problem även med 23 mm hål men får upp de till 1,3 bar nu ist med dragen slang och wg klockan är inställd på 1 bar. funderar på att spänna på en extra fjäder... någon som vill kommentera bilden?

Saab 9000 2.0t

96 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
#25
Satte en hylsa i hylsan så det är nere på 20 mm fortfarande samma sak -.-
Jag har då börjat fundera på extern frågan är om 35mm funkar? med tanke på att 20mm verkar ju räcka. vill ha så liten som möjligt då jag inte har möjlighet att sätta större än 35mm i princip.
Jag kommer inte ladda mindre än 1 bar och effekt runt 400hk

Snabba svar önskas då jag måste beställa de ganska omgående
Senast redigerat av Krogis (29 maj 2011)

Saab 9000 2.0t


Sök