hej! Idag när jag körde dök de upp ett problem med min bil...Bilen är en Audi A4 1.8TS Quattro.
Efter att ha kört 1 mil, stannat i 15 min och sen skulle jag köra hem igen. När jag kommit ungefär 3/4 delar av vägen börjar det plötsligt låta väldigt konsigt under bilen, de lät som om de kom ungefär under handbromsen. så fort bilen rullade lite fortare än vad jag gasade, eller att jag helt enkelt kopplade, så började de rassla/klonka metalliskt. Så fort jag gasade lite grann bara så slutade det, sen när jag släppte gasen eller kopplade kom oljudet igen!
När jag kom hem hissade jag upp bilen men kunde inte upptäcka något speciellt, verkade va lite glapp i någon av drivknutarna som går till bakaxeln, men vet inte om det verkligen var de som lät. Vet inte heller om det ens var glapp, kanske ska kunna röra sej lite? Kunde även se lite olja som verkar läckt ut vid den bakre diffen. men de va ytterst lite och såg ut att ha vart där länge, alltså verkade den inte direkt läcka(och isf väldigt väldigt lite). När jag sedan hissade ner bilen och testade köra igen så lät de inget, körde ett par km men lyckades inte få ljudet att komma tillbaka, men de kan ju knappast ha självlagats så felet finns ju förmodligen kvar!
ALLTSÅ: så fort man rullar lite fortare än vad man gasar, eller att man helt enkelt kopplar och bara rullar, så uppkommer ett mycket konsigt ljud underbilen, som verkar komma någonstans emellan handbromsen och bakaxeln.
Mycket tacksam för svar då jag inte har någon aning om vad det kan vara
MVH!
Rubrik redigerad så den följer reglerna.
Mvh Tommy, Moderator