3672
Sök

svajande laddtryck??

87 Inlägg
21 juni 2005
Trådstartare
#1
Hej har en trimbox i min saab ng900T - 97
Men mitt laddtryck på 2vxl till 0,7 och nästan 1,1 på 3vxl... och ibland så sjunker det under full gas?

Det är inte farten som dödar det är smällen. It*s not the fart that kills It*s the smell...

1 Inlägg
14 juli 2005
#2
Grus i turbon skrev:
Hej har en trimbox i min saab ng900T - 97
Men mitt laddtryck på 2vxl till 0,7 och nästan 1,1 på 3vxl... och ibland så sjunker det under full gas?

konstigt att det sjunker under full gas..men det e ju saab

Moderator+
1 081 Inlägg
14 juli 2005
#3
Fel forum

*flyttad*

Vem jag?

Quattro Is The Shit!
441 Inlägg
14 juli 2005
#4
Jag e inget proffs på detta men om jag har fattat de rätt så sjunker  laddtrycket vid full gas gissningsvis när du börjar komma upp i varv å de e la inget konstigt med de men att de svajjar eller skenar iväg kan bero på den höga temperatur vi har för tillfället... Kan va en orsak?

"If It Got Tits Or Wheels It Will Get You In Trouble..."
fastOne.se
Hi-Tuning.com

142 Inlägg
15 juli 2005
#5
en polare kör turbo och han har en spricka i turbon, vilket gör att hans laddtryck variera på värmen i turbon. kan kanske va en orsak?


86 Inlägg
15 juli 2005
#6
prova byt magnetventilen   = billig på Saab

// WoX


Ända - Corvette - Rätta
9 Inlägg
16 juli 2005
#7
Hej det jag rekomenderar dig är att du ska kolla din dumpventil ! ! !Har du org dump?den kan vara halv taskig!tror mer på ett vaccum fel!

228 Inlägg
23 juli 2005
#8
du har alltid ett Hold och ett Peak kan ju vara det med..

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

6 851 Inlägg
23 juli 2005
#9
vid vilket vartal sjunker laddtrycket?


3 Inlägg
7 september 2005
#10
Testa Megnetventil!


32 Inlägg
23 september 2005
#11
Wastegaten!!! Byt till styvare fjäder!
Senast redigerat av Deaz (23 september 2005)


85 Inlägg
23 september 2005
#12
tippar på WG:en jag oxå! dom är dåliga på T25 aggen ....iaf  när man kör trimmat köp en forge WG eller så byter du stång och klocka från en TB03 (T3:a)   som är bättre än T25:ans


Mvh

140 Inlägg
23 september 2005
#13
men dumpventilen skjuter väl bara ut tryck, så det vore väl knepigt om det skulle va den?. En slang som har hål kanske

Better to burn out than fadeaway!

85 Inlägg
23 september 2005
#14
RAVEN_80 skrev:
men dumpventilen skjuter väl bara ut tryck, så det vore väl knepigt om det skulle va den?. En slang som har hål kanske

den har juh även uppgiften att hålla tätt i systemet (i och med att den sitter på tryckröret .för all luft passerar bypassen när spjället är vidöppet!
så därför är det viktigt att den är hel och fräsch! och inte slapp!



men jag tror mest på att det är WG:en som är slapp!  (kasst membran)


mvh

85 Inlägg
23 september 2005
#15
samt fjäder är även dålig  ska tilläggas!

smile

mvh


Sök