Hur många här läser instruktionsboken?

FreddeK
21 december 2006 ·

jag är väldigt smart och en jäkel på teknik så jag kan produkten på nolltid-...haha nu var jag ironisk! funkar skiten inte på en gång så säljs den eller slängs i väggen...manualer och instruktionböcker är så grymt ointressant men kan vara bra att ha ibland! men nä jag skulle aldrig läsa hela manualen innan användning! never!

Sandman
21 december 2006 · 873 Inlägg

Freddeponken skrev:
jag är väldigt smart och en jäkel på teknik så jag kan produkten på nolltid-...haha nu var jag ironisk! funkar skiten inte på en gång så säljs den eller slängs i väggen...manualer och instruktionböcker är så grymt ointressant men kan vara bra att ha ibland! men nä jag skulle aldrig läsa hela manualen innan användning! never!

Haha!
Jag tror du nyss summerade upp mina polare, fast med lite självdistans wink

Det är verkligen så. *skrattar*

Don't get mad, get even.
Maizer
21 december 2006 ·

Manualer till elektronik prylar är alldeles för överskattade och fjolliga. Till bilen hade jag inte klarat mig utan den dock smile Alldeles för mycket sladdar och skit fyfan.

LazerHawke
21 december 2006 · 1 268 Inlägg

jag läser manualen till bilen om det är något jag undrar hur det funkar smile

HoKkee
21 december 2006 · 845 Inlägg

samma här..

CharlieW
21 december 2006 · 227 Inlägg

läser endast om det är en spretans ny bil, annars tv med mera har nog inte ens öppnat en instruktions bok till en tv eller stereo

VVS:are Våga Vägra Saab ;)
Galad8
21 december 2006 · 1 997 Inlägg

Sharky skrev:
Som lärare så delade man nån gång ut ett papper med övningsuppgifter bara för att bevisa att människor inte läser TFM.

Så här:

---------------------------------------------------------------------------------

Abstract: Detta är dagens arbetsuppgifter. Gör dom en och en utan att ta hjälp av någon. Läs noga igenom alla uppgifterna innan du börjar.


1: Ta farm läroboken och läs igenom kapitel 3.



2: Gör övningsuppgifterna till kapitel 3.



3: Beräkna med fyra decimaler närmevärdet till.......


4: Skatta avvikelsen mellan.........


5: .......


6:........


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


15: Du skall inte göra några av uppgifterna ovan. Sitt bara lugnt tillbakalutad i stolen och titta på alla klasskamrater som sliter livet ur sig bara för att dom inte kan läsa en enkel instruktion.

------------------------------------------------------------------------

/Göran

TFM = The Fucking Manual

Smart wink för att kolla vikka som läste och inte ^^
den var såå bra tongue

Senast redigerat av Galad8 (21 december 2006)

tjompa
21 december 2006 · 340 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
Vet inte om några fler här har tänkt på detta men på många forum och i verkliga livet så kan man få sådana frågor som står i instruktionsboken.
Varesig om det handlar om en bil, tv eller vad det nu kan vara som man har så kommer dessa frågor upp som står klart och tydilgt i boken.
Läser inte dessa folk instruktionsboken när dom har skaffat sig någon ny pryl?
Är det något omedvetet att dessa personer inte gör det eller anser dom att dom klarar sig utan denna bok för att sen stå handfallna om det är något som dom inte lyckas klura ut.
är lite samma fenomen när folk inte kan fråga efter vägen.

Så handen på hjärtat hur många läser instruktionsboken på någon ny pryl eller bil som ni har skaffat?

Om jag svar att alla läser den så kan det omöjligt stämma p,g,a vissa frågor som kommer upp här på forumet som rör saker som står i dessa böcker.

Instruktionbok? är det den lilla vita lappen man får när man betalat?

William
21 december 2006 · 178 Inlägg

när det gäller tv, stereo, kameror osv så brukar det gå fortast att fippla tils det blir rätt, än att ta fram och läsa boken. finns däremot risk för att nåt kan gå fel, brukar jag ta det säkra före det osäkra. tex så lusläser jag på nätet och i verkstadshandboken innan jag gör nåt på bilen, så det inte blir fel tongue

ghost_boy83 CREW
22 december 2006 · 2 594 Inlägg

psittacus skrev:
Är en sån där som börjar med manualen innan jag kopplar in....!!

mm samma här, innan testade jag mig fram men efter att många ggr förstört sakerna så har jag lärt mig att läsa mig till innan så det inte blir fel

twin_cam Smålänning
22 december 2006 · 7 877 Inlägg

chrizz skrev:
Normalt tycker jag att en pryl som kräver att man läser manualen inte är något att ha. De ska vara utformade på så sätt att manual inte ska krävas tycker jag.

Håller med där!

Jag brukar läsa manualen om jag inte har något att göra, och när jag tror att jag har hittat alla funktioner på apparaten.

Senast jag kollade i instruktionsboken till bilen var för att kolla vad symbolen, som sitter brevid helljussymbolen i instumenten, som det står shift up på var för något.

Hittade det inte i istr. boken så jag kollade i verkstadshandboken i skolan och det stod att den bara fanns på amerikanska bilarna med manuell växellåda för att förhindra övervarvning...

Tänk vad häftigt att få den att funka.. Original shiftlight! tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
krulliz
10 januari 2007 · 55 Inlägg

om något skall instaleras, eller läggas till så, ja eventuelt. Men köper jag ny tv,video,dvd, telfon.. etc. så näjj, testar mig oftast fram till rätt

Happy with Honda.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang