vulture skrev:
Åh fy farao vilka summor!?
Kanske borde börja ta rejält betalt för att slipa grannarnas skärmar, svetsa ihop deras avgassystem och rikta upp en och annan dörr...
Nej, skämt åsido, vi har stor glädje av våra grannar så vi får nog fortsätta som vi gör nu, men det var helt horribelt vilka priser?! Ska de lacka om hela bilen?
Tycker det låter vettigt att ta det via trafikförsäkringsföreningen, och du får gärna berätta hur det går med kostnader och ev polisanmälan och sådant framöver. Hoppas du får det ur världen nu och slipper mer bök kring detta!
// Ellen
(Kunde de inte beställt några snygga flames till gubben, riktat upp skadan och bytt ut märket på båda sidor, så att skadan doldes under det, det hade nog blivit både billigare och tuffare!
)
Haha ! Ja precis, flames =P. Jag har mailat nästan 10 olika verkstäder om hur mycket skadan skulle kunna gå på. Visat bilderna å så. Än så länge har jag fått 1 svar. Och det han säger är att runt 6148:- är det dom skulle ta för att rikta å lacka osv. Då byter dom alltså inte ut skärmen, men det kanske inte skulle vara nödvändigt sa han. Skulle det dock vara så att skärmen ska bytas ut helt, och inte bara skärmkanten, utan hela bakskärmen så kan det komma upp i dom siffrorna. Alltså runt 9000:-
Snubben på Karosseriteknik i Mölnlycke tog en bild, tittade lite smått på skadan, kollade på mätarställningen och sedan satte han sig vid sin dator och gav fram 8900:- eller nånstans där omkring. Jag fattar inte hur han så snabbt kunde dra den slutsatsen. Utan att ens kolla om det hela skulle behöva bytas eller om det bara skulle slås ut osv.
Jag tror fanme att gubben har varit där tidigare och kommit överens om något. Jag kan inte svära på det... Men de e fan något som inte stämmer här.
Det dyraste alternativet gick dom med. Byta hela skiten, och ta bort alla stripes osv... Inget annat än Konstigt!!
Jag ska skicka in bilder, förklaringar och anmälan till TFF och se vad dom kan göra. Om det är så att dom bara tar 4030:- och kanske inte polisanmäler, så är jag jätte nöjd.
Ska han ha hyrbil måste han bevisa att han verkligen är i behov av en hyrbil. Bilen står på hans fru, så det är väl hans fru som måste bevisa att Hon behöver en. Då kanske det slutar med att han inte får någon hyrbil heller. Tråkigt!