2533
Sök

Spacer till Ford Kuga, ST, Focus och RS

185 Inlägg
30 maj 2011
Trådstartare
Hej.

Fälgarna jag införskaffat har ET 45 (ET på KUGAN ska ligga mellan 52,5-38) men jag känner att hjulen mått bra av att komma ut en bit till. För att det ska bli bra så behöver det vara 7mm spacers, aight? Men till det mest tveksamma; fungerar det att sätta en 7mm spacer på de bultarna som sitter på bilen? Mest så de inte är för korta. (Kan absolut mäta, men fråga här först innan jag gör mig besväret). Det finns ju BOLT-ON spacers men de är minst 20mm. Vet inte om det funkat så bra, och det kanske dessutom slitit desto mer på hjullager mm?

Tacksam för svar.

MVH
Senast redigerat av rich86 (1 juni 2011)

185 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Anyone?

Jag vill ha fälgarna så långt ut som möjligt utan att det slår i eller att bilprovningen klagar..

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
1 juni 2011
et:n ska ligga på 45 på eftermarknadsfälgar.. så du har fått rätt fälgar sen om du tycker att den ska ut så är det enklast att göra följande:

lasta bilen med 5 passagerare så du ser ungefär hur mkt den sjunker med full last. sen så tar du en mått stock och mäter exakt vart du vill att fälgen/däcken ska vara mot den som är monterad. och så tjocka spacers ska du ha.

för att beställa gå in på manton.se och beställ därifrån för där tillverkas de efter dina önskemål. allt i från 5mm till 100mm big_smile

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

185 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
okey, tänkte att de måste vara ngt sådant då det knappast gick att få fatt i fälgar med annat ET till denna...

Då får jag ringa hit några polare alltså smile Men måste jag inte följa "minsta et"? Minsta man får ha är 38...Får väl inte sticka ut längre...

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
1 juni 2011
klart det får sticka ut mer än rekomenderat,,, fast inte för mkt!! så du skulle lätt kunna köra på 20mm spacers utan porblem tror jag big_smile

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

185 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Hehe tror du det? Fan man skulle fått testa de olika alternativen.. I så fall e de bara att köpa bolt on ju. smile tror du det sliter mycket på leder och skit att det bygger ut så mycket?

Sök