2673
Sök

Installera fjärrstyrning av centrallåset på saab 900 97a

32 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
Tjena mors alla glada...
Min fråga har två delar...
min lilla bettan är en gammal polisbil och kära farbror blå hade modifierat centrallåset på så sätt att det är bara framdörrarna och bagaget som fungerar när jag låser och låser upp med nyckel. bakdörrarna måste man låsa och låsa upp automagiskt för att det ska fungera med hjälp av en nödutrymningsknapp (det står så vid knappen) i balken mellan fram och bakdörren.
Första fråga, är det någon som vet hur fan jag får så att alla dörrar låses och låses upp när jag använder centrallåset??
Andra frågan, jag vill vara lite häftig och skaffa mig en fjärrmanick till centrallåset... är det någon som har gjort en sådan modifiering och som kan tipsa mig lite hur man ska göra?

Mvh
Kamran

32 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Ingen?

Fri fart för ett fritt folk!
14 173 Inlägg
1 juni 2011
har aldrig hållt på med saab än mindre polisbilar

men dom mesta volvosarna stiftar dom om kontakten vid B stolpen och drar 2st nya kablar och flyttar dom ordenarie bara att flytta tillbaka dessa så borde det fungera

borde dessutom sitta fjärrlåsning som standard på denna bil antingen har dom fiplat bort fjärren eller så missade du knappen på nyckeln

Kör fort så hinner inget hända...

32 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
Tjena... tack för svaret...
Finns ingen fjärr på nyckeln... bara en knapp för en liten lampa på själva nyckeln och det enbart på huvudnyckeln...
Ska titta på sladdarna...

/Kamran

Sök