har du demonterat fjäderbenet finns det ju massor av plats! jag demonterar inte fjäderbenen på någon sida när jag gör det, det ända jag lossar på vänstersidan är länkarm-spindel och knarrstaget...
har du palbockar under bilen ställer du en domkraft under sumpen med en bräda mellan eller liknande så du inte spräcker sumpen, sedan håller du motorn ganska högt så du kan släppa främre och bakre motorkudde (och övre och undre också givetvis) sedan måste du dela på rattstången där den sitter i styrväxlen, annars blir subframen hängandes i den (inte bra!) sedan så skall du släppa skruvarna på högersidan så framen kanske skunker 15mm från ramen, sedan släpper du ju vänstersidan helt, har du inte missat något trillar subframen en bra bit, den skall ju minst trilla ner 40cm eller så, sedan släpper du ner motorn så pass att du ser att lådan går fritt i överkant, sedan ifall alla skruvar är borta och du har dragit ur drivaxlen på höger sida så brukar lådan inte alls vara svår att få ut...
ja, det är lätt att skriva, men värre i verkligheten...