3426
Sök

BMW Varför laddar jag inte mer? M50b25 intern wg.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
3 juni 2011
Trådstartare
#1
Hejsan

Spec m50b25 kina snurra med intern wg.

Kör jag ifrån tryckröret till ett tkors till wg´n och en regulator så laddar jag max 0.9 med max öppen regulator.

Rycker jag bort slangarna så laddar den kilot på 1an/2an och de andra så skenar den tills man släpper av.

Vad är det för fel?


Kopplat som nummer 4 fast längst ut på wg´n
http://i134.photobucket.com/albums/q94/ … ar_gif.gif

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

24 Inlägg
5 juni 2011
#2
Ställ armen så grundladdet ligger på 0,8 ca sen kan du pysa resten =P

Har du kollat så membranet är helt? minsta läcka så brukar det krångla.
Laddade själv 1,6 med samma turbo i min 945 =P

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
5 juni 2011
Trådstartare
#3
Roslund skrev:
Ställ armen så grundladdet ligger på 0,8 ca sen kan du pysa resten =P

Har du kollat så membranet är helt? minsta läcka så brukar det krångla.
Laddade själv 1,6 med samma turbo i min 945 =P

Blev en extra fjäder så nu är grundladdet på kilot.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

24 Inlägg
5 juni 2011
#4
Har du portat wg-hålet extra i år?

Tänkte så det sluter tätt vid det hålet?

Brickan som stänger går alltid byta ut mot en större =P

Ska inte behövas extra fjäder på dessa agg.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
5 juni 2011
Trådstartare
#5
Roslund skrev:
Har du portat wg-hålet extra i år?

Tänkte så det sluter tätt vid det hålet?

Brickan som stänger går alltid byta ut mot en större =P

Ska inte behövas extra fjäder på dessa agg.

Yess det gjorde jag. Slipper skenladdet nu. Kan dra till 7000rpm på alla växlar utan att det går över 0.6.

Ganska så säker på att det sluter tätt!.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

24 Inlägg
5 juni 2011
#6
Som jag skrev något är fel och extra fjäder ska inte behövas på dessa agg =P

Luftläcka= tappad effekt
Smygläck vid wg= tappad spoolup

Men funkar det så är det ju bara att köra smile


Sök