2215
Sök

Kraftfull bil 20-30 000?

1 Inlägg
15 april 2011
Trådstartare
#1
tjäna! tog precis ett körkort och ska ut och vara livsfarlig i trafiken med en rolig bil, vill veta intressanta bilar, med så mycket effekt som möjligt, kommer inte ha den som pendlarbil utan bara busa runt med så bränsleförbrukning är skit samma, någon som har tips? funderat på nån gamel bmw 750 med 300 hk, bra/dåligt? bryr mig bara om motor och att den inte får vara för liten i hytt m.m. smile

kommer alltså kunna lägga ca 20-30 000

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
15 april 2011
#2
BMW 750 är tung, klumpig, dyr i drift och allt annat än enkel och billig att reparera, och någon busbil är det definitivt inte även om motorn levererar en del kraft. BMW E36 (325 eller 328) är ett mycket bättre val om du vill leka runt.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

396 Inlägg
15 april 2011
#3
ja köp nån gammal lökig bmw typ 328 eller liknande, alternativt 740/940/850 med turbospis. är ju dock inte så mkt effekt i en 328, men du får kanske växla snabbt istället smile

196 Inlägg
15 april 2011
#4
Med din inställning ska du nog köpa en skoda fabia 1,2l big_smile Vet själv hur omogen och livsfarlig jag var när jag fick mitt körkort, det är nu på äldre dagar som man förstår riskerna...

Permanent Solutions to Common Problems!
http://www.hitman.us/main.html

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
15 april 2011
#5
Finns både audi och passat med 1.8t, SAAB 2.0t, Volvo S/V70 2.5t, Volvo S/V 40 2.0t osv...
Senast redigerat av Bebben (15 april 2011)

711 Inlägg
15 april 2011
#6
Måste säga, att om du ska ha en "lekbil" så är egentligen 5-serien fel ute också. 540 är tung och känns inte jätterapp runt kurvor (men visst går det, den är ju ändå sportig), men 5- och 7-serien är mer motorvägskryssare, i alla fall ur min synpunkt.
V8 är fasligt rolig, man är lika barnslig vid varje rödljus (snabbast också), men det kostar. 1,4 liter per mil snittar jag (kör dock mycket i stan), så tänk på att det är mer än bara inköp som kostar.

Köp en E30 318is eller E30 325, det är riktigt roliga bilar, även om inte effekten är så hög.

Lycka till!


A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
15 april 2011
#7
IceEyes skrev:
BMW 750 är tung, klumpig, dyr i drift och allt annat än enkel och billig att reparera, och någon busbil är det definitivt inte även om motorn levererar en del kraft. BMW E36 (325 eller 328) är ett mycket bättre val om du vill leka runt.

Så illa är väl inte en BMW 750?
Dom lär väl inte heller dra sååå jävligt! Det är ju BMW trotsallt smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Forummoderator
17 996 Inlägg
15 april 2011
#8
Thunderbird88 skrev:
IceEyes skrev:
BMW 750 är tung, klumpig, dyr i drift och allt annat än enkel och billig att reparera, och någon busbil är det definitivt inte även om motorn levererar en del kraft. BMW E36 (325 eller 328) är ett mycket bättre val om du vill leka runt.

Så illa är väl inte en BMW 750?
Dom lär väl inte heller dra sååå jävligt! Det är ju BMW trotsallt smile

Haft 2 styck 750. Jo de är sjukt törstiga om man drar på lite. Med nytt körkort kan det vara lite jobbigt att ha en bil som gärna vill uppnå sjuka hastigheter på fina vägar..?

En 750 för de pengarna tror jag är rent livsfarligt! Tror att du kommer att stå med en trasig bil inom 1-2 veckor om du är ute och sladdar runt med den.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
15 april 2011
#9
Okej, var själv faktiskt inne lite på 750 som vinterbil då det är ju en rätt stor och maffig pråm! Och med v8.
Senast redigerat av Thunderbird88 (15 april 2011)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

711 Inlägg
15 april 2011
#10
Thunderbird88 skrev:
Okej, var själv faktiskt inne lite på 750 som vinterbil då det är ju en rätt stor och maffig pråm! Och med v8.

750 har V12. Det är därför den är så farlig (ekonomiskt sett).


Forummoderator
17 996 Inlägg
15 april 2011
#11
Thunderbird88 skrev:
Okej, var själv faktiskt inne lite på 750 som vinterbil då det är ju en rätt stor och maffig pråm! Och med v8.

730 och 740 har åttan. 750 har en V12:a.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
15 april 2011
#12
Då var det 740 jag menade wink Hehe. Är inte så inne på det.

Skiter du i hur bilen ser ut och vill ha något snabbt kan jag rekommendera en Lincoln Mark VIII.
Den har v8, 300hk och individuell hjulupphängning bak. En skit bra motor med 4 ventiler per cylinder, aluminium block och det är en skit bra motor!

Problemet är den.
Bilen är SKIT FUL! Alltså en Volvo 740 är snygg jämfört med denna bil och jag överdrivet.
Finns INGET, inget ALLS! som är snyggt på denna bil.
Utséendet är ett totalt misslyckande och inredning .,... uuuuuuuuuuuuugh! *spyr*. Jag kallar bilen för "Den fula ankungen". Problemet är dock att jag kommer säkert köpa en sådan i framtiden för att motorn är så underbart bra. Motorn är grunden för en 2003-2004 Mustang Cobra. Du behöver endast byta kolv, vev, stakar och under insuget, på med kompressor och sedan kan du få ut över 700hk på bakhjulen. Dock så kanske du får preppa lådan också.

Men vill du ha en snygg bil, välj ej denna!
Senast redigerat av Thunderbird88 (15 april 2011)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Forummoderator
17 996 Inlägg
15 april 2011
#13
Tja, du har ju 300M oxå. Se mina bilar. Går som ett troll men Fwd.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
15 april 2011
#14
Då finns det också 1992-1997 Cadillac STS med 4.6L Northstar motorn. Enda problemet med den bilen är att motorn är skit. Men det finns dom mindre motor alternativen på "endast" 260hk. Lyxig pråm den men har exakt samma som alla amerikanska bilar. Plast inredning så det heter duga.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

15 Inlägg
8 juni 2011
#15
Man brukar räkna vikten delat på effekten, tex en nissan s13 med tjänstevikt 1320kg delat på 169hk = 7,8kg per hästkraft.
Ju lägre kilo / hästkraft = mer kul smile Iaf vad jag lärt mig


Forummoderator
9 299 Inlägg
8 juni 2011
#16
Ivarr skrev:
Man brukar räkna vikten delat på effekten, tex en nissan s13 med tjänstevikt 1320kg delat på 169hk = 7,8kg per hästkraft.
Ju lägre kilo / hästkraft = mer kul smile Iaf vad jag lärt mig

Ligger nåt i det. Rover 220 turbo 6,25kg/hk. 5,5kg/hk efter en väl investerad femhundring.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.


Sök