denhär tråden kommer bli låst om du inte rättar till den bedrövliga rubriken, men nog om detta från mig, skulle gissa att Hamilton gör det rätt kvickt om du inte fixar det...
Skulle väl säga volvo 940 ltt sett till vad du anger, finns massor på blocket dock i VÄLDIGT varierande skick och prisklass. Däremot så är den väl inte särskilt billig i drift (bränsletörst, rep behov då många av dem gått 30k+ mil) men detsamma gäller å andra sidan för en audi 100 q, med eller utan turbo. För övrigt vad gäller dessa bilar är det inte särskilt otroligt att någon annan bonntrimmare varit framme redan med pysventiler och andra dumheter vilket inte är att rekommendera i längden (eller inte ge sig på alls på de flesta turbomotorer). Sedan kan man väl alltid komma med andra pekpinnar om att trimma är förbjudet och skulle det vara så att du orsakar en olycka och f.b kommer fram till att bilen varit olaglig (dvs haft mer effekt än den är reg besiktad med) så kan du bli utan ersättning och få körkortet indraget och fan vet allt.
Så för att avsluta detta dravel, skaffa en driftsäker, halvslö (ja, tråkig) bil som första bil och köp sedan upp dig i motorstyrka och mindre tråkighet när du fått lite mer vana bakom ratten därför att:
1: ja, du kommer köra en motorstark bil fortare än du klarar av
2: du eller någon "kunnig" polare kommer trimma sönder bilen (vilket för all del inte är hela världen i den prisklassen, men ändå)
3: en mindre tuff bil har ofta plågats mindre och håller därför bättre vilket ger dig mer pengar över till friska bromsar, bra däck etc, kort sagt, funktion framför prestanda...
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!