3007
Sök

Hur får jag bort denna låsbult saab 9000

Varvstopparn
460 Inlägg
28 maj 2011
provat slå på en hylsa? ser ut och få plats,eller slå i en som är lite förstor i mitten
tror de är enklaste

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
28 maj 2011
Men åter igen svetsa på en mutter... Har man ingen svets tar man med sig en bullpåse och svänger in på en liten smidesfirma och frågar snällt.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

1 253 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
kyngas skrev:
provat slå på en hylsa? ser ut och få plats,eller slå i en som är lite förstor i mitten
tror de är enklaste

Får testa det smile

Lev livet nu innan det är för sent

1 253 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
Kanon ska testa det smile

1 253 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Gick inte få på en hylsa över då det är för trångt sad ska testa få i en inuti den men tvivlar att det funkar. Svetsa kommer inte att gå då jag kommer skada Fälgen i det vill jag inte. Går det inte med hylsan blir det att borra om inget mer alt finns...

40 Inlägg
9 juni 2011
Slå i låshylsan du redan har i "fel" läge? Låset har olika stora hål på hylsan som ska passa in i låset.
Borra är väl det enda alternativet skulle jag gissa på

Lycka till

1 253 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Men saken är ju att jag ingen låshylsa har, ägaren innan var så snäll o strunta i det sad

40 Inlägg
9 juni 2011
Ah...lycka till med borrningen smile

Mr Roy
86 Inlägg
9 juni 2011
Huggmejsel är en bra grej oxå å få dän sådana bultar med funkat för mig många gånger

:lol

85 Inlägg
9 juni 2011
men ta borren och borra skiten klart på nån minut med bra borr !

1 938 Inlägg
9 juni 2011
Ser inte problemet me att svetsa dit en mutter, varför skulle fälgen sabba?

Elektriker
718 Inlägg
9 juni 2011
Varför inte bara köra in på lämplig däckverkstad å be dom ta bort skiten om det nu är så jävligt å få lös den? Be om ett pris innan så tjänar du på om de jävlas lite för dem.tongue

Som att kasta vatten i sjön.

1 253 Inlägg
10 juni 2011
Trådstartare
Jodå varit förbi x antal men ingen vill ta sig an det sad De säger bara att visst kan vi ta loss den men då ryker din fälg. Nej jag får köpa bra borr så ska det nog gå bra till slut smile Huggmejsel förstår jag inte hur jag ska få plats med då bulhålet är så djupt att nästan inget finns att slå på bulten men ska försöka få loss det i helgen det ska nog gå

1 938 Inlägg
10 juni 2011
Antagligen slutar det med att du borrar och slinter mot fälgen i vilket fall, förstår ännu inte varför fälgen skulle sabbas av att man svetsar på en mutter, förklara.

1 253 Inlägg
10 juni 2011
Trådstartare
gör man bara en körnslag o man tar det lugnt så är det ingen fara. Men att fälgen skulle sabbas var verkstan som sa inte jag tongue

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 juni 2011
Börjar man med ett körnslag och en liten borr är det inga problem, jag klarade det ju. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök