3432
Sök

Någon som kan om TECH2 programering till SAAB ?

38 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
Hej

Jag har har en SAAB 9-3 TURBO X och jag undrar om man kan programera den så att när man låser bilen att back speglarna viker in sig automatiskt som på dom flesta tyska sport bilarna och viker ut sig när man låser upp. Att bilen låser dörrarna automatiskt när man kör iväg med bilen och låser upp igen när man drar ut nyckeln?

Kan ni någon verkstad i Stockholm som har TECH2 skriv gärna var dom ligger...

Yusuf

8 883 Inlägg
12 juni 2011
om du håller in låsknappen i ca 2-3sec så fälls speglarna in, dom fälls även ut när man kör över 30 km/h.
Om det går att programera in så att dom fälls ut när man låser upp bilen är jag tveksam till.

Själv skulle jag bli irriterad av att speglarna fälls in varje gång jag låser bilen, bättre då att hålla in knappen 2-3sec extra dom gångerna man vill fälla in speglarna

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

845 Inlägg
12 juni 2011
Hamilton skrev:
om du håller in låsknappen i ca 2-3sec så fälls speglarna in, dom fälls även ut när man kör över 30 km/h.
Om det går att programera in så att dom fälls ut när man låser upp bilen är jag tveksam till.

Själv skulle jag bli irriterad av att speglarna fälls in varje gång jag låser bilen, bättre då att hålla in knappen 2-3sec extra dom gångerna man vill fälla in speglarna

Mvh
Hamilton

För att sen fälla ut speglarna så håller du in öppningsknappen i 2-3 sekunder.

8 883 Inlägg
12 juni 2011
Jimpiz skrev:
Hamilton skrev:

Mvh
Hamilton

Nej, gör du så och har komfortlås på bilen så åker rutorna ner och om du har tacklucka så öppnas även den.
Fäller ut speglarna gör man med knappen (den inne vid spegeln) eller så låter man dom åka ut av sig själv när man passerat 30km/h

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

38 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
Har testat knappen såg att den bara drog ner ruturna men fiffigt att speglarna viker ut sig efter 30km/tim. På nyckeln finns det en extra knapp med ett streck på går det att använden den till något speciellt?

845 Inlägg
12 juni 2011
Hamilton skrev:
Jimpiz skrev:
Hamilton skrev:

Mvh
Hamilton

Nej, gör du så och har komfortlås på bilen så åker rutorna ner och om du har tacklucka så öppnas även den.
Fäller ut speglarna gör man med knappen (den inne vid spegeln) eller så låter man dom åka ut av sig själv när man passerat 30km/h

Mvh
Hamilton

Håller jag in min nyckel säg 2 sek så fälls speglarna ut, håller jag in den lite längre så åker även rutorna ner. Olika programmerat isåfall.

8 883 Inlägg
12 juni 2011
yusuf_85 skrev:
Har testat knappen såg att den bara drog ner ruturna men fiffigt att speglarna viker ut sig efter 30km/tim. På nyckeln finns det en extra knapp med ett streck på går det att använden den till något speciellt?

Håll den nedtryckt i några sekunder och du aktiverar larmet ett tryck och du aktiverar follow me home dvs alla lampor förutom halvljuset tänds.
Alla funktioner står förövrigt i instruktionsboken.

Jimpiz skrev:
Håller jag in min nyckel säg 2 sek så fälls speglarna ut, håller jag in den lite längre så åker även rutorna ner. Olika programmerat isåfall.

Måste vara så, ska kolla upp det när jag har tillgång till en Tech2 nästa gång

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

38 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
Japp det va som ni sa 2 sek för att vika in speglarna, håller du ner längre kommer rutorna upp om dom är nere. Samma sak gäller även när man viker ut dom, håller ner längre kommer rutorna ner och har man soltaklucka öppnas den.
Men vad kan man ställa in med TECH2?
Känns som jag hade dom flesta funktionerna redan, förutom att dörren låser sig när man rullar iväg och upp igen när man drar ur nyckeln.

Sök