3316
Sök

Subframe Stag till Saab 900 / 9-3 ???

72 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Tjena, undrar om ngn på Garaget har testat o köpa "Subframe Stag till Saab 900 / 9-3"

Undrar om de blir jätte stor skillnad eller så? För den kostar ju dock 1700 spänn

har sökt men hittar inget om de,

Tack på förhand // John

1 867 Inlägg
10 juni 2008
Vad jag har hört så ska man slippa en del torque steer med ett sånt. Altså att bilen vill dra åt alla håll under acceleration.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

72 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Koop skrev:
Vad jag har hört så ska man slippa en del torque steer med ett sånt. Altså att bilen vill dra åt alla håll under acceleration.

Ah för de känner man ju dirr när man börjar dra på lite att den känns lite valping om man säger så, men någon som har satt på en sådan på sin bil ?

670 Inlägg
10 juni 2008
ska beställa ett snart. Känns som nästa steg i evolutionen nu när växellådan är förstärkt och quaifediff är monterat. Min är mer än valpig..min är direkt livsfarlig smile

Mvh Daaanyy

72 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
Hehe så kan man ju oxå förklara de wink

670 Inlägg
10 juni 2008
hehe smile är det speedparts du kikar på`?

Mvh Daaanyy

72 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
daaanyy skrev:
hehe smile är det speedparts du kikar på`?

ne ja kollade mest på:

http://www.blocket.se/vi/15884680.htm?ca=15_s

Men har inte kollat på speedparts än men kanske bättre, kanske sämre? därför ja hör mej lite om va som är bäst o om de gör skillnad smile

de på speedparts såg lite mindre ut tongue kanske klenare?
Senast redigerat av berra_99 (10 juni 2008)

670 Inlägg
10 juni 2008
hehe nej då...trodde du hade kikat på speedparts och tänkte tipsa dig om den annonsen. Jag ska själv beställa precis ett sånt. Saabs framvagn är ju inte överdrivet stabil

Mvh Daaanyy

72 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
daaanyy skrev:
hehe nej då...trodde du hade kikat på speedparts och tänkte tipsa dig om den annonsen. Jag ska själv beställa precis ett sånt. Saabs framvagn är ju inte överdrivet stabil

Aha wink haha frå¨n speedparts eller annonsen?

670 Inlägg
10 juni 2008
sen har de bara talats gott om dessa stag på turboklubben...de som använder dem säger att det är grym skillnad vid hård acceleration

Mvh Daaanyy

670 Inlägg
10 juni 2008
ska beställa det som är i annonsen...(samma kille...han byggde till speedparts innan) wink De har dock avslutat det sammarbetet...detta är vad jag har hört...därför det inte finns i lager eller prisuppgift på speedparts. Antagligen tar dem fram ett eget och lägger på lite på priset...

Mvh Daaanyy

72 Inlägg
10 juni 2008
Trådstartare
aha nu hänger ja med wink men om du får på ditt kan la du ta o meddela sen mej hur du tycker o tänker wink tack på förhand

9 Inlägg
12 juni 2011
kör med staget från speedparts. fungerar utmärkt och var busenkelt att montera.

blev stor skillnad, fast krävs mer för att bli av med hela "kåtsnoks"-effekten. lite nya bussningar med mera så hoppas jag att all "torque-steering" är ett minne blott

426 Inlägg
12 juni 2011
Calm skrev:
kör med staget från speedparts. fungerar utmärkt och var busenkelt att montera.

blev stor skillnad, fast krävs mer för att bli av med hela "kåtsnoks"-effekten. lite nya bussningar med mera så hoppas jag att all "torque-steering" är ett minne blott

Tror nog TS redan köpt en subframe med tanke på att tråden var från -08 wink

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

9 Inlägg
12 juni 2011
msstänker det också wink men tänkte utifall att det var någon annan som googlade detta ämne så kunde denna person få ett svar tongue för det var så jag hittade denna tråden wink

Sök