3557
Sök

BMW E46 320d 00 Touring Jätte slö!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
#1
Hejsan undrar om någon har tipps om varför min 320d är så slö. Det är 136hästaren med turbo.

Den har varit likadan hela tiden sedan jag köpte den.

0-100 ca 17sekunder hmm(
Dricker runt 0.6 normalkörning.
Dricker 0.89 med biltransport och bil på.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

1 327 Inlägg
12 juni 2011
#2
Kan vara luftmassamätaren som gett upp.

Det felet var det iaf på en kompis 320d.

Har hört att det finns billiga att beställa från england.


24 Inlägg
14 juni 2011
#3
Kan ju vara så enkelt att det står BMW på bilen:P
En del köper ju sina problem;)
Senast redigerat av Roslund (14 juni 2011)

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
#4
Aero T16 skrev:
Kan vara luftmassamätaren som gett upp.

Det felet var det iaf på en kompis 320d.

Har hört att det finns billiga att beställa från england.

Provat och rycka ur den och köra (enligt en på ett annat forum skulle den gå bättre utan isfl) Ingen skillnad tyvärr

Hur styrs laddtrycket på en sådan här?. För sätter jag en ladtrycksmätare på wg slangen så visar den inte någonting.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

1 327 Inlägg
17 juni 2011
#5
ToTTeN skrev:
Aero T16 skrev:
Kan vara luftmassamätaren som gett upp.

Det felet var det iaf på en kompis 320d.

Har hört att det finns billiga att beställa från england.

Provat och rycka ur den och köra (enligt en på ett annat forum skulle den gå bättre utan isfl) Ingen skillnad tyvärr

Hur styrs laddtrycket på en sådan här?. För sätter jag en ladtrycksmätare på wg slangen så visar den inte någonting.

Jag tror att det styrs via något vacum.

Jag har med hört att man kan rycka ur den men det hade funkat på en 318 e46.

Kanske inte funkar på en diesel med turbo?


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
#6
Aero T16 skrev:
ToTTeN skrev:
Aero T16 skrev:
Kan vara luftmassamätaren som gett upp.

Det felet var det iaf på en kompis 320d.

Har hört att det finns billiga att beställa från england.

Provat och rycka ur den och köra (enligt en på ett annat forum skulle den gå bättre utan isfl) Ingen skillnad tyvärr

Hur styrs laddtrycket på en sådan här?. För sätter jag en ladtrycksmätare på wg slangen så visar den inte någonting.

Jag tror att det styrs via något vacum.

Jag har med hört att man kan rycka ur den men det hade funkat på en 318 e46.

Kanske inte funkar på en diesel med turbo?

Den går bara till en elektronisk ventil.

Har även rengjort trycksensorn på insuget utan resultat.

Rycker jag bort ena tryck röret så pumpar det luft där (kan hålla för med handen) Olika mycket olika varvtal.


Turbon axeln glappar inte och snurrar lätt.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

SSS -12
3 217 Inlägg
18 juni 2011
#7
Roslund skrev:
Kan ju vara så enkelt att det står BMW på bilen:P
En del köper ju sina problem;)

Säger någon som kör Volvo, som vanligt! Märkligt att dess ägare saknar kompetens...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu


Sök