3256
Sök

Saab 93 - nybytt turbo börjar vissla vid låga varv och går knappt köra.

4 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
Tja

Fick turbon bytad för en vecka sen, bilen är chippad sen innan och redan när vi fick tillbaka bilen så fick bilen strömspikar och turbon sluta ladda. Stången som går till turbon hade min fassa fått för sig att man kunde minska så bilen inte ladda lika mycket. Efter ett kort tag efter man kört så sluta spikarna komma dock så stanna bilen till och den visslar vid låga varv (riktigt högt tryck då), bilen går som sagt knappt och köra på låga varv då den laddar upp trycket hela tiden.

Vad tror ni är problemet? Har min fassas " så kallade lagning pajat turbon" eller vad kan vara felet?

rb26dett
136 Inlägg
18 juni 2011
Stången? menar du wastegate stången? kortar du den för mycket så slutar inte turbon att ladda.

"anti antispinn"

7 275 Inlägg
18 juni 2011
Vad menar du med strömspikar?

4 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
Japp menar waste gatestången, vi satt två brickor vid motsatt sida mot där sprinten sitter dvs den över delen av "stången" för att kunna korta den.

Strömspikarna menar jag går in och gör så bilen inte laddar med turbon mer, tror det är en tryckspärr som går in om jag inte är helt fel ute.

Nu mera så laddar bilen hela tiden i princip när man trycker på gasen och det viner riktigt mkt från turbon, samt att det går knappt och köra framåt då den tappar kraft.

Vad kan det vara för problem ? Är ganska rookie på bilar som ni kanske hör.

Tackar för alla svar!

7 275 Inlägg
18 juni 2011
Jag gissar på att en tryckslang har hoppat av först och främst.
Eller om intercoolern har spruckit.
Leta läckage.

Sök