Att audis framvagnar är "kassa och behöver bytas en gång om året" är skitsnack, på den jag hade höll framvagnen i över 20 000 mil då den hade de uppdaterade länkarmarna redan från fabrik, köper du länkarmar från V.A.G så får du den uppdaterade versionen även till en 98:a, om de nu inte är bytta sen innan vilket jag tvivlar på, de bilar som hade de dåliga länkarmarna har redan rivits ner och fått dem bytta, det handlar mer om vad man bytt till. Om man kör modell snålgöte och köper biltemas länkarmar så rasar de efter första vintern, även om v.a.g's egna grejor är dyrare så blir det absolut billigare i längden helt enkelt därför att det är bättre grejor än biltemas... Något som dock hjälper länkarmarna att hålla sig längre är om man kör en del på dåliga/skumpiga vägar vilket gör att lederna i länkarmarna rör sig mer och således flyttar runt smörjfettet bättre överallt inne i leden, och nej, jag menar inte rallykörning, kan gå hur sakta det vill så länge det får röra sig mycket...
Vad gäller annat så är det ju som Rquired skrev kamrem som kostar en del att byta, dock så gäller detsamma på volvon, vissa årsmodeller har haft problem med koksad olja vilket inte heller är ett unikt audiproblem utan återfinns hos de flesta "mindre" turbomotorerna. Anliggande bromsok bak är också något man kan råka ut för men inte heller det är unikt för audi, bromsa hårt och mycket så håller sig grejorna i trim, bromsdamm kan man tvätta bort
Båda bilarna har funnits med länge och det finns således stort utbud på skroten vilket kan hjälpa till att hålla ned ev. repkostnader.
Audin har enligt min åsikt mycket trevligare effektregister än Volvon med gott om vrid redan från botten, den känns inte så orkeslös på låga varv som många andra turbomaskiner gör tack vare sin stora rörelsemassa och vridmoment, om du dessutom chippar den så får du effekt hela vägen till varvstopp (något som TS modellen har redan original). Bensinförbrukningen är även den helt ok i 1.8T, körde min tsq vimmerby - funäsdalen tur och retur (ca 75 mil enkel resa) med fyra pers i bilen och "full semesterlast" och lagom mycket moms på hastighetsbegränsningen - 0,75l/mil vilket i mina ögon är helt ok på en fyrhjulsdriven bil.