3867
Sök

Eventuell toplockspackning i behov av byte. Audi V6 2.6 -92

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
26 juni 2011
daspunner skrev:
Har nu konstaterat att toppen ej krökt sej o kompen e bra. Mätte även avgaserna i kylvattnet. Hade inga = heltopplockspackning. Fyllde på nytt glykolblandat vatten, gjorde en lösning så att elfläkten startar vid 92 grader. Hittat luftskruven framför värmepaketet. Försökte lufta men icke sa nicke. Öppnade skruven, pös till aningen o höll den lagom öppen med motorn på tomgång i väntan på att det snart skulle komma vatten sipprandes när luften tagit slut. Kom fan aldrig ngt! Varför då? Tillägas bör kanske att jag inte får någon värme överhuvudtaget ur fläktutblåsen i kupén, dock går min fläkt. Vad e felet nu?

Tackar ödmjukast för alla idéer!

/Dave

Sitter plasthjulet i vattenpumpen kvar?

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

111 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
zovix skrev:
daspunner skrev:
Har nu konstaterat att toppen ej krökt sej o kompen e bra. Mätte även avgaserna i kylvattnet. Hade inga = heltopplockspackning. Fyllde på nytt glykolblandat vatten, gjorde en lösning så att elfläkten startar vid 92 grader. Hittat luftskruven framför värmepaketet. Försökte lufta men icke sa nicke. Öppnade skruven, pös till aningen o höll den lagom öppen med motorn på tomgång i väntan på att det snart skulle komma vatten sipprandes när luften tagit slut. Kom fan aldrig ngt! Varför då? Tillägas bör kanske att jag inte får någon värme överhuvudtaget ur fläktutblåsen i kupén, dock går min fläkt. Vad e felet nu?

Tackar ödmjukast för alla idéer!

/Dave

Sitter plasthjulet i vattenpumpen kvar?

Menar du skovelhjulet som pumpar runt vattnet så har jag bytt hela pumpen i samband med kamremsbyte och det nya hjulet är i metall.

Lastbilschaufför
257 Inlägg
27 juni 2011
Det verkar ju som du har stopp nånstans om det inte kommer fram kylarvatten till värmepaketet sad

Spola rent kylarsystemet smile

mvh Danne

Four Rings To Rule Them All

Sök