3861
Sök

Kommande skatt o försäkringshöjningar

1 129 Inlägg
14 januari 2007
Trådstartare
Jag tänkte oxå ta o köpa en vanligare bil för vardagsbruk o ha ett hobbyobjekt stående på en entusiast försäkring. Men tyvärr så har ja bara sett försäkringen höjas på dom flesta bilarna som ja vill ha. Det dumma är oxå att det inte skiljer så mycke mellan 4 cyl. o uppåt på många märken.

1 893 Inlägg
14 januari 2007
Palicuse skrev:
Jag tänkte oxå ta o köpa en vanligare bil för vardagsbruk o ha ett hobbyobjekt stående på en entusiast försäkring. Men tyvärr så har ja bara sett försäkringen höjas på dom flesta bilarna som ja vill ha. Det dumma är oxå att det inte skiljer så mycke mellan 4 cyl. o uppåt på många märken.

En riktig entusiast försäkring skiter i modell och effekt.
Min har original 140hkr (2.8l V6a) Jag har tänkt montera en kompressormatad 3.8 med +300hkr. Så länge jag besiktigat bilen och inte kör olagligt så täcker samma försäkring, med samma premie. Det enda som ökar premien är ifall jag vill öka värdet på bilen. (Bolaget värderar alla bilar de försäkrar. Går det inte med bilder, så kommer värderingsman hem till dig.)
Vill jag sedan rejsa. På strippen, eller på bana, så täcker inte försäkringen, men det gör ju inte en vanlig försäkring heller. Då tecknar man en förs. på plats på banan, brukar kosta någon hundring.

Smålänning
7 887 Inlägg
14 januari 2007
Palicuse skrev:
Håller med. Man blir faktiskt överraskad då priserna sänks.

Nåt jag annars tycker ä välldigt knäppt är när försäkringen höjs då bilen blir äldre.

Anledningen till att försäkringen höjs när bilen blir äldre är att då får vi ungdomar råd att köpa bilarna! Att en under 24 köper en bil betyder automatiskt att trafikolyckorna ökar med 100%!

slovenian: ja till och med 9600! Sen ingår inte bärgning vid trafikolyckor i det heller, så då måste man ha halvförsäkring à 2000 också, sen e de skatten på ca 1500/år med.

Studiebidrag: 1050 kr/månad. De e tajt. Sen kommer bensin också... Jag måste ha bil...

Antagligen fler än jag som har samma och ännu värre problem, då jag gillar att spara.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök