3667
Sök

S70 Imma på vindrutan

Lastbilschaufför
213 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
Hejsan.. Har en s70 med BARA imma på vindruta inuti. Så fort det regnar så blir det imma. Eller om det blir under 10 grader... sad Har tvättat rutan med sprit och drar på fläkten på fullt upp mot rutan. Hjälper inte.. Finns ingen rost så vattnet kan inte ta sig in i kupén. Kan det vara någon "lucka" i klimatsystemet som inte öppnats eller liknande.?

Mvh Danne

En rostfri bil är en bra bil! :)

* Voff voff *
10 653 Inlägg
27 juni 2011
Funkar återcirkuleringsspjället som det ska?

Hur mår ditt kupéfilter?

Går det åt nå´t kylvatten?

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (27 juni 2011)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Japan Quality
670 Inlägg
27 juni 2011
Är nog inget fel. Bilen blir ju väldigt rå vid dessa temperatursänkningar. Öppna vindrutan lite samtidigt som du har fullt pådrag så ska du se att imman lättar.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

Egen företagare
864 Inlägg
27 juni 2011
Powerman skrev:
Är nog inget fel. Bilen blir ju väldigt rå vid dessa temperatursänkningar. Öppna vindrutan lite samtidigt som du har fullt pådrag så ska du se att imman lättar.

Hur öppnar man VINDRUTAN??

Tror du menar en sidoruta.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Japan Quality
670 Inlägg
27 juni 2011
snurbo_diesel skrev:
Powerman skrev:

Självklart, I folkmun kallas sidorutan vindruta smile "Veva ner vindrutan så vi kan snacka brukar man säga till polaren"

P.Sköld

Egen företagare
864 Inlägg
27 juni 2011
Powerman skrev:
snurbo_diesel skrev:
Powerman skrev:

Självklart, I folkmun kallas sidorutan vindruta smile "Veva ner vindrutan så vi kan snacka brukar man säga till polaren"

konstigt, har jag aldrig hört, brukar däremot säga, veva ner framrutan, men det kanske är olika på olika ställe.

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Japan Quality
670 Inlägg
27 juni 2011
snurbo_diesel skrev:
Powerman skrev:
snurbo_diesel skrev:

konstigt, har jag aldrig hört, brukar däremot säga, veva ner framrutan, men det kanske är olika på olika ställe.

Ja ja frågeställaren i tråden. Jag menar sidorutan o ingenting annat.

P.Sköld

Egen företagare
864 Inlägg
27 juni 2011
Powerman skrev:
snurbo_diesel skrev:
Powerman skrev:

Ja ja frågeställaren i tråden. Jag menar sidorutan o ingenting annat.

Men va sur man kan bli, tyckte det såg lite roligt ut bara.

Men skit samma.

Tillbaka till ämnet, är det nog med vatten och så i systemet, blåser fläkten som den ska på full effekt?

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

patrikfaremo
27 juni 2011
Luktar det något annorlunda? Det kan vara värmepaketet så håller på å bli slitet nyss bytt på min s70r

Lastbilschaufför
213 Inlägg
1 juli 2011
Trådstartare
Spjället är fullt öppet. kört med den i 3 mil fortfarande imma på rutan, fullt ös på fläkten, det "LUKTAR" fukt i bilen, men det finns ingen rost och den tar inget vatten. Finns det något mer spjäll än det som släpper in friskluften?

patrikfaremo
1 juli 2011
danneda740 skrev:
Spjället är fullt öppet. kört med den i 3 mil fortfarande imma på rutan, fullt ös på fläkten, det "LUKTAR" fukt i bilen, men det finns ingen rost och den tar inget vatten. Finns det något mer spjäll än det som släpper in friskluften?

okej tror det är ditt värmepaket e nästan hundra på det hur långt har den gått

Lastbilschaufför
213 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
Har kollat upp det med.. Men det läcker inte i anslutningar eller något hmm.. Men som sagt det luktar ju lite "sött" och det gör ju glykol så. Men jag märker inget på nivån av vattnet så?

hmmm?....

398 Inlägg
2 juli 2011
Är 80% säker på att det är ditt kupéfilter som behövs bytas. Men annars kan du sätta in en torrboll i bilen.

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!

patrikfaremo
2 juli 2011
danneda740 skrev:
Har kollat upp det med.. Men det läcker inte i anslutningar eller något hmm.. Men som sagt det luktar ju lite "sött" och det gör ju glykol så. Men jag märker inget på nivån av vattnet så?

hmmm?....

Okej är inte alltid det läcker men men

Sök