Bubbe skrev:
Haha! Okej då hajar jag! Njaeeej... Jag har ju Haynesboken. Men ska sticka iväg i morgon och få hjälp med detta så det löser sig denna gången. Vad heter förresten det där programmet till Saab - vet du det?
Hahaha, att jämföra haynes-boken med saabs grejor är som att jämföra en nagelklippare med en åkgräsklippare. Visst kan man klippa gräsmattan med en nagelklippare men det är fan så mycket smidigare om man har en åkgräsklippare....
Vad saabs program heter beror på vilket du menar:
WIS = Workshop Information System = stora verkstadshandboken för NG900, OG/NG9-3 och OG/NG9-5. Finns tyvär inte till OG900 och 9000.
EPC = Electronic Parts Catalogue = reservdelskatalogen med artikelnummer och sprängskisser på allting. Finns till alla saabar från OG900 -86 till dom senaste.
EAC = Electronic Accessories Catalogue = elektronisk tillbehörskatalog. Finns minst till OG/NG9-3 och 9-5.
AIC = Accessories Installation Catalogue = program som innehåller monteringsanvisningar till alla tillbehör.
STM = Standard Times Mechanical = alla standardtider som saab går efter vid service/reparation.
MNU = Menu Pricing = prislista på saabs artiklar.
Det är dom jag kan komma på nu direkt iaf, jag har allihop