2738
Sök

Nybörjare med blicken på en 940ltt "mystrim"

86 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
Hejsan!

Kan börja med att säga att jag är kalasny både här på forumet och i en turbo bil.

Min planer är att "uppgradera" en 940ltt till ftt genom att byta wastegate, efter sökande på forumet kom jag fram till att denna kan passa bra både i bilen och för plånboken, eller har jag fel?
Det är inte totalt hopplöst att försöka byta wastegate om man inte är bäst i världen?
http://turbomeck.se/Wastegate-trycklockor-Volvo-940
Till detta så tänker jag sätta in någon laddtrycksmätare, men hur man monterar en sån bör väl följa med i förpackningen :p

Efter det så ska jag antagligen skicka efter ett vikingchip , ecotrim? det var lite pillochpull med någon guldbox har jag med läst, men passar ett ecotrimchip utan denna box?

Hade inte tänkt att övertrimma bilen för att få brudar och pirr i snoppen utan bara för att få lite extra ladd när jag kikar på gasen och för att köra lite bredare än orginal, kanske ett ladd på 0,8? smile

var vänliga och tänk på att jag är novis och spenderat många arbetstimmar på forumet och samlat information. Jag är även fullt medvetande om sökfunktionen.

Röda bilar är skit :(

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
6 juli 2011
satsa på den klockan betydligt mycket bättre med en ställbar än att pysa fram

den är inte svår att byta möjligen är det lite trångt men inte omöjligt sitter med 2skruvar så svårare än så är det ej

laddtrycksmätare vid inställning av tryckklockan är ett måste inte över 0.7 utan chip orignal ftt är runt 0.6-0.65

när du letar chip handla INTE från tradera eller från blocket chipen som säljs där är skit och har strulat för så otroligt många

har du rätt ltt kan du redan ha "guld" boxen aka 219/207 den sistnämnada sitter på aut vanligast att hitta denna box är på 96:orna
men inget krav för att kunna chippa även om det är betydligt mycket bättre

Kör fort så hinner inget hända...

86 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
Okej! Tack för ett snabbt svar smile
Ska nog börja med att skruva ur wastegaten och skicka upp till turbomeck så blir den ställbara billigare.
Under tiden får jag försöka kontakta vikingchip och beställa ett ecotrim, eller ska jag beställa från klracing?
dom har ett gäng chip till 940..

Finns det någon billig och bra sida där jag kan beställa någon laddtrycksmätare? eller ska jag använda google? wink

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
6 juli 2011
Skaffa 940FT wastegate.

Sen så heter det Pystrim  smile

940ft laddar väl 0.6 om jag inte minns fel. Då Bör du chippa bilen om du ska ladda mer.
Sen kan man ju göra en annan fuling.
Till den nya wastegaten kan du ju sätta 2 brickor på varsitt fäste. Funkar skitbra på vissa o vissa inte.
Funkar det ej så börjar turbon skenladda
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (6 juli 2011)

C H E V R O L E T <3

86 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
är blocket eller skroten rätt ställe att leta efter en 940FT wastegate?
menar faktiskt mystrim, dvs skönt trim (=

Beställningslista änsålänge.
(detta är mer för att jag ska komma ihåg det)

Laddtrycksmätare från turbomeck. + instrumenthus från bsr
Trimchip , vikingchip ecotrim eller klracing?
Tryckklocka , turbomecks ställbara eller en 940FT wastegate.
Senast redigerat av fookyu (6 juli 2011)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
6 juli 2011
Dom jag känner har hämtat från skroten. billigare.
Jag hade kört på Ecotrim dvs du får lägre bränsleförbrukning samt bättre botten.

C H E V R O L E T <3

86 Inlägg
6 juli 2011
Trådstartare
får kolla om jag hittar något på våran skrot (:
Jo funderar starkt på ett ecotrim från vikingchip.
Det är en guldbox!

tack för infon!
Senast redigerat av fookyu (6 juli 2011)

Sök