3439
Sök

Snabb hjälp sökes Koppling alt. växellådsproblem volvo 940

DHL:are
41 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
#1
Har nu fått ett väldigt skumt problem på min 940 Turbo (B230FT & M47)

Var igår ute och lekte, brände lite däck wink Men när ja la i 2an så drev den en stund men sen sluta den driva men varven var kvar på samma som tidigare, kändes precis som kopplingen gick sönder, Men kan tillägga att kopplingen ej gått mer än 150mil sen ny. Efter detta då så stängdes bilen av, lådan går att växla med avstängd motor men knappt när bilen är igång inte 1,2, R iaf men dom andra går hyfsat men fortfarande väldigt tunga att få i. Och ligger man i 90km/h och gasar verkar de som den inte "biter ibland" då bara varven går upp sad Vad tror ni? Är det lådan som gått sönder eller har jag pajjat min "nya" koppling sad
Kan även tillägga att jag har vajer koppling ej hydral. Kan de räcka med en justering av vajern kanske?

Hoppas nån har någon ide vad de kan vara sad
MvH Robban


10 Inlägg
9 maj 2011
#2
Kan tillägga åt robin att lådan inte har någon olja också tongue

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
9 maj 2011
#3
Din koppling har nog sagt upp sig ganska fint smile luktar det konstigt?

~Andy~

DHL:are
41 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
#4
volvoandy90 skrev:
Din koppling har nog sagt upp sig ganska fint smile luktar det konstigt?

Det luktade konstigt igår alltså "bränd lamell" men har varit förbi verkstad idag som kunde nästan konstatera att det är lådan och inte kopplingen som farit. Har du nån motivation till att du tror de är kopplingen, med tanke på att den nästan är ny? smile


Under upplärning
368 Inlägg
5 juli 2011
#5
När min tryckplatta gick i 3 delar kändes de något liknande den slirade inte direkt men därimot fick man bara i växlarna i synkläget. Detta hände mig också när ja brände däck så de skulle kunna vara det ju?

Men enklast är väl att bara plocka ner lådan och se hur de ser ut?
Senast redigerat av Dogge_93 (5 juli 2011)

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
5 juli 2011
#6
Det hade dånat och haft sig ifall det hade varit lådan.. så det är garanterat något vajsing med kopplingen.. smile

~Andy~

DHL:are
41 Inlägg
5 juli 2011
Trådstartare
#7
Var tryckplattan som spruckit i 3 delar :S


Under upplärning
368 Inlägg
6 juli 2011
#8
Då var ja inte helt ute o cyklade:p men de e ju bara till att köpa en ny på skroten för nån hundralapp;)

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..."
BMW 525 M50B25 E34 Team Track Attack, kolla här!
BMW 540/6 M60B40 projekt, kolla här!

1 938 Inlägg
6 juli 2011
#9
Gå tillbaka dit du köpte den och kräv en ny koppling samt berätta att verkstaden tog 3000 för att byta första gången, och 3000 en gång till för att ta ner den denna gången och se hur dom kan kompensera dig.  tongue


Sök