3269
Sök

Volvo 740

854 Inlägg
27 maj 2011
#21
turboforssen skrev:
har du kört en aussie då??
lamell diff suger ju .. den funkar bra på en småtrimmad bil men är värdelös med lite effekt

Nej, men det räcker med att veta hur den fungerar för att fatta att den är skit på bana. Fungerar säkert bra till att sladda med men inte mer än så. Att den dessutom låter gör den enligt mig dålig i en bruksbil. Men det är en smaksak.

Jag åkte med som sagt i lamell i min utan problem. Hade inte massor med effekt men körde ifrån det mesta så lite fanns det nog under huven ändå. Jag är inte den som burnar och sladdar i varje rondell så har man det intresset kanske den inte håller, det vet jag inte då jag inte testat. Men till streetrace och snabba starter höll den galant.


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
27 maj 2011
#22
Kmarcus skrev:
turboforssen skrev:
har du kört en aussie då??
lamell diff suger ju .. den funkar bra på en småtrimmad bil men är värdelös med lite effekt

Nej, men det räcker med att veta hur den fungerar för att fatta att den är skit på bana. Fungerar säkert bra till att sladda med men inte mer än så. Att den dessutom låter gör den enligt mig dålig i en bruksbil. Men det är en smaksak.

Jag åkte med som sagt i lamell i min utan problem. Hade inte massor med effekt men körde ifrån det mesta så lite fanns det nog under huven ändå. Jag är inte den som burnar och sladdar i varje rondell så har man det intresset kanske den inte håller, det vet jag inte då jag inte testat. Men till streetrace och snabba starter höll den galant.

jag vet inte vad det mesta är för bilar men.
kan inte säga nått om aussien på bana då jag inte testat den på just bana .
men har både sladdat med den och kört race och den är så mycket bättre än lamell eller slungdiff.
och ljudet är inte så störande som man tror , sen så ska den köras in ett ex antal mil och underdentiden låter den lite mer.
jag skulle säga att aussien är lika bra på en vardagsbil som en sinter , man står ut med det eller så gör man det inte

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

854 Inlägg
27 maj 2011
#23
turboforssen skrev:
jag vet inte vad det mesta är för bilar men.
kan inte säga nått om aussien på bana då jag inte testat den på just bana .
men har både sladdat med den och kört race och den är så mycket bättre än lamell eller slungdiff.
och ljudet är inte så störande som man tror , sen så ska den köras in ett ex antal mil och underdentiden låter den lite mer.
jag skulle säga att aussien är lika bra på en vardagsbil som en sinter , man står ut med det eller så gör man det inte

Aussin är ju öppen eller som en spole, vilket inte är bra på bana. Man behöver inte testa för att veta det wink
Vill bara påpeka att jag inte menar slungdiff, som många andra kallar lamelldiff...
Precis, det är ju en smaksak om man vill stå ut med det lilla(?) ljudet som blir eller inte. Vissa är kan ju inte åka i annat än en BMW 7serie till vardags och andra har inga problem med att köra utan både fjädrar och dämpare.

Jag står dock fast vid att en lamell eller torsen fungerar bäst i en bruksbil med lite extra pulver som man kanske dessutom tar ut på bana ibland.


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
27 maj 2011
#24
Kmarcus skrev:
turboforssen skrev:
jag vet inte vad det mesta är för bilar men.
kan inte säga nått om aussien på bana då jag inte testat den på just bana .
men har både sladdat med den och kört race och den är så mycket bättre än lamell eller slungdiff.
och ljudet är inte så störande som man tror , sen så ska den köras in ett ex antal mil och underdentiden låter den lite mer.
jag skulle säga att aussien är lika bra på en vardagsbil som en sinter , man står ut med det eller så gör man det inte

Aussin är ju öppen eller som en spole, vilket inte är bra på bana. Man behöver inte testa för att veta det wink
Vill bara påpeka att jag inte menar slungdiff, som många andra kallar lamelldiff...
Precis, det är ju en smaksak om man vill stå ut med det lilla(?) ljudet som blir eller inte. Vissa är kan ju inte åka i annat än en BMW 7serie till vardags och andra har inga problem med att köra utan både fjädrar och dämpare.

Jag står dock fast vid att en lamell eller torsen fungerar bäst i en bruksbil med lite extra pulver som man kanske dessutom tar ut på bana ibland.

kan påpeka att jag vet vad skillnaden mellan slung och lamell är och har aldrig hört att folk kallat en slungdiff för lamell.
men kan nog hålla med om att en torsen är ett bra alternativ

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Volvoskadad
6 017 Inlägg
joncho
10 juli 2011
Trådstartare
#26
Volvo_Mannen skrev:
locker diff låter! Lyssna på denna video i slutet: http://www.garaget.org/video/26878

jag hörde när han svängde, torsen!!!!!!! får de bli till brukskärran när de ska sladdas i rondeller smile


Sök